ارسال ۵۰ درصد تولید مازاد تخم مرغ خراسان رضوی به سایر استان‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد تولید مازاد تخم مرغ استان به استان‌های دیگر کشور ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید جعفری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه در استان خراسان رضوی بیش از ۱۴۵ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که از این لحاظ خراسان رضوی رتبه‌های دوم و سوم کشور را داراست و در بحث تامین تخم مرغ در استان هیچگونه مشکلی نداریم؛ حتی ۵۰ درصد تولید مازاد استان به استان‌های دیگر کشور و در برخی مواقع به خارج از کشور ارسال می‌شود.

او تعداد دام‌های سبک استان را ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام و دام‌های سنگین را ۳۴۰ هزار راس اعلام کرد و افزود: خراسان رضوی با تولید ۸۳ هزار تن تولید گوشت قرمز رتبه اول کشور را دارد و در تولید گوشت مرغ با ۱۸۳ هزارتن تولید و تخم مرغ با ۱۴۵ هزارتن رتبه‌های دوم و سوم را در کشور به خودش اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان رضوی تعداد واحد‌های مرغداری فعال در استان را هزار و ۳۵۰ واحد اعلام کرد و ادامه داد: ظرفیت جوجه ریزی این واحد‌ها ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و در واحد‌های مرغداری تخم گذار که ۲۰۷ واحد هستند ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند.

جعفری بیان کرد: برنامه ریزی شده است برای حفظ بازار و تداوم تولید این روند ادامه پیدا کند و برمبنای نیاز واقعی تولید صورت بگیرد.

او تصریح کرد: برنامه ریزی شده است واحد‌های مرغداری کهاز سوخت فسیلی استفاده می‌کنند گازرسانی شوند که این مهم در دستورکار شرکت گاز استان قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر چه در تامین برخی از نهاده‌های دامی کمبود‌هایی در استان داریم، ولی در بحث تخصیص جو هیچ محدودیتی نداریم و جو مورد نیاز استان را می‌توانیم تامین کنیم.

جعفری اظهار کرد: در حوزه تخصیص نهاده‌های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان تامین کننده نهاده‌ها، وزارت صمت و بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز به طور کامل نمی‌توانند نهاده‌های مورد نیاز را تخصیص دهند.

او افزود: در برخی از نهاده‌ها نتوانسته ایم ۱۰۰ درصد نیاز استان را تامین کنیم، تخصیص علوفه‌ها بر اساس ضریب دام و در حوزه طیور نیز براساس آمار جوجه ریزی اختصاص داده می‌شود که شهرستان بردسکن سهمیه خود را توانسته جذب کند.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.