گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یک مزاحمت هوایی؛

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به کشوری نرسید، مردم عادی و بی‌دفاع را بترسان!

مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیماهای مسافربری ایرانی قصه دیروز و امروز نیست.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته رسانه‌های خبری؛ ‌یک خبر عجیب را منتشر کردند؛‌ خبر این بود: ایجاد مزاحمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه!

رویدادی که از سوی خبرنگار صدا و سیما که در همان هواپیما حضور داشت خبری شد و بعد از آن به سرعت در رسانه های بین المللی بازتاب داشت.


بیشتر بخوانید:

روایت مسافر هواپیمایی ماهان از جنگنده ای که کودکان را به سقف کوبید/ نگرانیم باز این اتفاق بیفتد


خبرگزاری رویترز پنجشنبه شب گزارش داد که یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

با این حال، یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده، آمریکایی بوده است. شواهد نشان می دهد که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌های مهاجم به آن، نزدیک شده و خلبان مجبور شده است ارتفاع هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

اقدام خلبان هواپیمای مسافربری ایران در پرهیز از برخورد احتمالی با جنگنده‌های آمریکایی باعث شد برخی مسافران به سقف و بدنه هواپیما برخورد کنند و آسیب ببینند. ابتدا تصور می‌شد هواپیما‌ها اسرائیلی هستند، اما خلبان ماهان اعلام کرد جنگنده‌های مزاحم و متخاصم خود را آمریکایی معرفی کرده اند. ضمن اینکه ارتش رژیم صهیونیستی هر نوع دخالت در این ماجرا را تکذیب کرد.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

برخی منابع خبری هم مدعی شده بودند در فرود اضطراری هواپیمایی ماهان در فرودگاه بیروت یکی از مسافران ایرانی جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده است، اما این خبر هم نادرست بود.  شبکه المیادین در نخستین دقایق پس از حادثه اعلام کرد جنگنده‌ها عمدا در آسمان سوریه به هواپیمای مسافربری ایرانی نزدیک شده اند تا پدافند هوایی سوریه در تلاش برای ساقط کردن جنگنده‌های متجاوز هواپیمای ایرانی را هدف قرار دهد.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

خبرگزاری رسمی سوریه هم در خبری اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه التنف در خاک این کشور به پرواز درآمده و مزاحم پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان ایران شده اند. ضمن اینکه پدافند هوایی سوریه منطقه حادثه را پوشش نمی‌دهد.سید عباس موسوی  سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به حادثه روز پنجشنبه در آسمان سوریه گفت که مراتب اعتراض ایران به اقدام آمریکا به دبیر کل سازمان ملل و سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا در ایران) ابلاغ شده است. خدا را شکر که هواپیمای مسافربری ایران به سلامت به تهران رسید؛‌ اما شاید دلیل این رفتار احمقانه آمریکایی ها بای این باشد که دیگر جهان تک قطبی به محوریت ایالات متحده آمریکا به زباله دان تاریخ پیوسته است.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

اما این نخستین باری نیست که آمریکایی ها دست به چنین اقداماتی می زنند؛‌  ظاهرا آمریکایی ها یک راهبرد به خصوص دارند مبنی بر اینکه وقتی  زورمان به دیپلماسی و قدرت نظامی یک کشور نرسید؛‌ برای مردم عادی آن کشور رجز بخوانیم و آنها را بترسانیم،‌ درست مثل کاری که سه سال قبل انجام دادند. 

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

روز چهارشنبه مورخ ۶ اردیبهشت ۹۶ بود که پرواز شماره ۶۵۲۱ شرکت هواپیمایی آسمان که از شهرستان لامرد استان فارس به مقصد کویت در حال حرکت بود که پس از خروج از مرزهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران ، مورد رهگیری و مزاحمت دو فروند هواپیمای جنگی آمریکایی قرار گرفت، که این مسئله علاوه بر اینکه باعث رعب و وحشت مسافران این هواپیما شد، با تکان‌های شدید در هواپیما همراه شده است. این وضعیت موجب بروز استرس و تشنج در بین مسافران این پرواز شد.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

یکی از مسافران این پرواز گفته بود: هر دو جنگنده، پرچم آمریکا داشتند، که یکی از آن‌ها در کنار هواپیما و دیگری در زیر آن؛ برای دقایقی هواپیمای مسافربری ایرانی را رهگیری و اسکورت کردند و سپس اوج گرفتند و رفتند. دلیل این کار هم پیروزی های بزرگ محور مقاومت با محوریت ایران در سوریه و عراق بود؛‌ زیرا این سیاست آمریکاست؛‌ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

گل سر سبد ترورهای کور آمریکایی‌ها به سال شصت و هفت باز می گردد؛ زمانی که هواپیمای ایرباس ۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ با شماره پرواز ۶۵۵ از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز در آمد و تنها ۱۰ دقیقه پس از پرواز، در ارتفاع ۱۲ هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز خلیج ‌فارس مورد حمله ناو آمریکایی وینسنس قرار گرفت و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز حضور داشتند که جان خود را از دست دادند.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

اما این حمله به چه دلیلی انجام شد. مهرماه سال ۱۳۶۶ زمانی که ناوگان آمریکایی، ناوگروه ایرانی را مورد حمله قرار داده بودند، یگان هایی از نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی موفق به ساقط کردن یک فروند بالگرد «سوپرکبرا» آمریکایی شدند و این شد دلیلی بر حمله به مسافران بی دفاع هواپیمای مسافربری؛ زیرا این سیاست آمریکاست؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی و بی دفاع را بترسان!

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

شاید آمریکایی ها خبر ندارند که که با این حرکات فقط خودزنی می کنند و پته خود را روی آب می ریزند؛‌ زیرا حمله به مردم بی دفاع از هر کسی بر نمی آید، معدودند نظامیانی که به مردم حمله کنند،‌ مثل نظامیان آمریکایی؛‌ نظامیان اسرائیلی و شبه نظامیان تروریست داعشی.  آری، داعش هم درست مثل آمریکا عمل می کرد؛‌ زمانی که در سوریه و عراق زورش به نظامیان و مدافعان حرم نرسید، به سراغ مردم و رفت و ایجاد رعب و وحشت کرد و قتل و غارت های بسیاری رقم زد.

رفیق گرمابه و گلستان آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست؛‌ رژیم صهیونیستی هم زمانی که در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان و جنگ ۲۲ روزه با حماس زمانی که در روزهای نخستین نبرد فهمید که شکست سختی می خورد؛‌ جنگ را به سمت مردم عادی کشاند و آنها را قتل عام کرد. آری زور آمریکایی جماعت فقط به مردم عادی می رسد و لا غیر. حالا که تروریست‌های آمریکایی بازی را تا اینجا جلو برده اند که برای هواپیمای مسافربری کشورمان مزاحمت ایجاد می‌کنند، انتظار می‌رود که مقامات کشور  پس از اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به گستاخی اخیر آمریکایی‌ها، پاسخ درخوری به آمریکایی ها بدهند تا دیگر گزینه های روی میز خود را برای مردم بی دفاع و غیرنظامی رو نکنند.

سیاست آمریکایی؛ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

دستگاه دیپلماسی با استناد به قوانین بین‌المللی اقدام کند

پیام های رادیویی نشان دهنده غیرنظامی بودن هواپیما و مسافری بودن آن دارد؛ پس شیطنتی در کار است.

نماینده اسبق ایران در سازمان جهانی هواپیمایی با بیان اینکه رهگیری تهدیدآمیز هواپیمای مسافری خلاف پیمان شیکاگو است، بیان کرد که طبق قانون، سازمان هواپیمایی سوریه در حادثه شب گذشته ایرباس تهران-بیروت ماهان کمیته بررسی حادثه تشکیل می دهد.

مسئولیت بین المللی دولت ایالات متحده آمریکا از حیث مسئولیت بین المللی این دولت طبق مواد مندرج در کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد، مربوط به مسئولیت بین المللی دولت قابل بررسی و احراز است که  این مبانی و اصول ناشی از مسئولیت بین المللی دولت آمریکا برابر این مواد عبارتند از:

الف - وفق ماده ۱ آن؛ "هر فعل متخلفانه بین المللی دولت موجب مسئولیت بین المللی آن دولت می‌گردد. "بر این اساس، نقض حقوق بین الملل توسط یک دولت موجب مسئولیت بین المللی آن دولت خواهد بود.

ب - برابر ماده ۲ آن کمیسون؛ "فعل متخلفانه بین المللی دولت هنگامی محقق می‌شود که رفتاری، اعم از فعل یا ترک فعل، به موجب حقوق بین الملل قابل انتساب به آن دولت باشد و به عنوان نقض تعهد بین المللی آن دولت تلقی شود. " بر این مبنا، برای آن که آن فعل موجب مسئولیت شود، باید متضمن نقض تعهد بین المللی لازم الاجرا برای آن دولت در زمان ارتکاب فعل بوده و رفتار متخلفانه مزبور به آن دولت قابل انتساب باشد و به منزله نقض تعهد بین المللی آن محسوب شود.

ج- طبق ماده ۳ کمیسیون یاد شده؛ "توصیف فعل دولت به عنوان فعل متخلفانه بین المللی تابع حقوق بین الملل است. " بر این اساس، فعل دولت در صورتی که نقض تعهد بین المللی باشد باید فعل متخلفانه بین المللی طبق حقوق بین الملل توصیف شود.

د- علاوه بر این، برابر ماده ۴ آن؛ "رفتار هر ارگان دولتی به موجب حقوق بین الملل فعل آن دولت تلقی می‌شود. " این به معنای نخستین اصل انتساب مسئولیت به دولت در حقوق بین الملل بوده و به این معناست که رفتار ارگان دولتی یاد شده به دولت قابل انتساب است.

هـ - به موجب ماده ۱۲ کمیسیون مزبور؛ "هنگامی نقض تعهد بین المللی دولت محقق می‌شود که فعل دولت منطبق با آنچه تعهد مقرر می‌کند نباشد، فارغ از اینکه منشاء یا ماهیت تعهد چیست؟ " محاکم و دیوان‌های بین المللی، مسئولیت دولت را ناشی از از هرگونه نقض تعهدی دانسته اند که به موجب یک استاندارد حقوقی بین المللی برای او لازم الاجرا باشد. نقض تعهد بین المللی توسط دولت، فعل متخلفانه بین المللی محسوب می‌شود، فارغ از آنکه موضوع یا محتوی تعهد نقض شده چه باشد و فارغ از اینکه، رفتار مغایر با تعهد آن دولت را چه نامید؟

وزارت امور خارجه کشورمان با استناد به همین قوانین بین‌المللی به راحتی می تواند دولت آمریکا را به هوش بیاورد؛‌ دولتی که ظاهرا نمی خواهد باور کند دوران بزن در رو به پایان رسیده است و اگر یکی بزند، ده تا می خورد، زدنی که در همه زمینه ها ثابت کردیم که توانش را داریم، چه نظامی، چه سیاسی و چه اقتصادی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۷:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط فکر کنین اگه پدافند سوریه به اشتباه هواپیمای ما رو میزد عجب حرفایی در مورد مدافعان حرم و کمک به سوریه و... که نمیشنیدیم. واقعا خدا رحم کرد...
Netherlands
سعید
۱۹:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خدااااا لعنت کنه آمریکا رو
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق
۱۷:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باید دهنشون سرویس بشه عوضیا آقا خونمون به جوووش اومد مگه ماها بی غیرتیم جنگ هم بشه من میرم پدرم رفت هشت سال جنگید منم میرم ما زیر بار خار زلیل شدن نمیریم
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۷:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
دوستان اینکه باید جواب بدیم شکی نیست ولی دقت کنید که ایران تا چند ماه دیگه از تحریم تسلیحاتی خارج میشه و تنها نقطه ضعفش که جنگده هاشه رو تکمیل میکنه بعد اون موقع است که پاسخ در شان آمریکا و اسی جونش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
یه مشت مرفه وآقا زاده و شاهزاده خانم تو اون هواپیما بودن برن تفریح ما بدبختها هم اینجا تحت تورم وگرانی ول کنید بابا ما تو ایران زیر فشار گرونی داریم می میریم پولدارا نرن مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
z
۱۶:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم امریکایی ها میخوان کاری کنن تا از موشک استفاده کنیم و بعد بگن اینا فقط با موشک جواب میدن که تحریم تسلیحاتی رو تمدید کنن .در هر حال باید هوشیار باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
احسنت به این منطق زیبا !! تو حرف نزنی کسی نمیگه لالی !!
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
من تو بعضی گروه ها و کانال ها دیدم بعضیا نوشته بودن باید به آمریکا و اسرائیل حمله نظامی کنیم واقعاً این افراد که اعتمادبه نفس و غرور کاذب دارن چی فک کردن که می خوان کشور رو به جنگ نزاع بیراهه بکشن. ایران الان بیش تر از همه نیاز به آسایش اقتصادی اجتماعی سیاسی داره مردم دیگه تحمل جنگ ندارن.
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اعتمادبه نفس بیش از حد آدمو گول میزنه‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
پدراسرائیل جنایتکارو آمریکای تروریست پرور رو درمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باید هواپیماهای آمریکایی در آسمان عربستان را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باید ما هم با هواپیماهاشون اینکارو بکنیم تا بفهمم یعنی چی هواپیماهای مسافربریمون رو مجهز به موشک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باید از آمریکا تقاضای غرامت بشه به خاطر مجروح شدن مسافران و آسیب دیدن صندلی ها و بعد هم برخورد نظامی و پدافندی بشه با این مسائل.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
دو تا ناو آمریکارو تو خلیج فارس بزنیم به خدا حساب کار دستشون میاد معطل نکنید تا شهادت سردار تکرار نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تو یکی تعطیلی دیگه کل دنیا رو بهم می ریزی
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ما منتظر مقابله به مثل و انتقام از هواپیماههای مسافربری امریکایی های نجس می مانیم .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام
اگه جوابشونو ندن پررو میشن مخصوصا جودای کثیف رو
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
امان از بولتون های داخلی.
Iran (Islamic Republic of)
1995
۱۲:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
لطفامقامات کشوری ولشکری یه خودی نشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
جای سردار خالی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
فرمولش ساده است.هواپیماهای مسافربری آمریکا از روی خلیج فارس رد می شوند.چاره اش دوتا اف4هست
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۶:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
واقعا جای سردار خالی !
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
13:17 شما نمیخواد f4 بزنی . فقط shift و ctrl و delete نگه دار حله
Iran (Islamic Republic of)
حاجی بیگلو از مشهد
۱۱:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
بزنید دهنشونو سرویس کنید ما همه هستیم ، هر چند دل خوشی از دولت مردا نداریم و خیانتاشون زیاده ولی غیرت ایرانی از بین نمیره ایرانی تعرضو به هیچ عنوان تحمل نمیکنه ، هر چقد فشار و گشنگی باشه غیرت ما به سختیها و نامردیه میچربه
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۱:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ماده و قانون و تبصره بین المللی را رها کنید اقدام متقابل تنها راه فهماندن به شیطان است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
فقط هدفشون ترسوندن مردم هست بی عرضه های پست فطرت.مثل ترسوندن مردم و شایعه درست کردن و همین به هم ریختن بازار که الان داریم می بینیم.ولی در بسیاری موارد مردم ما هم متاسفانه هوشیار نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
عده ایی خوش گذرون ویا... درایو موقعیت حساس وخطرناک برای سیاحت وتفریح رفتند لبنان!؟!
باید این خطرها راهم به جان بخرند!؟! آمریکا واسراییل بار اولشان نیست که این گونه رفتارها راباایرانی می کنند!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
چی میگی خب کار ضروری داشتن شما چرا نمی خوای قبول کنی جنگنده های تروریست ها کار خطرناکی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
برادرعزیزغیرتت اجازه میده که بیگانه قلدرماب به حریم استقلالت تعرض کنه و تو اون رو توجیح کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
بایدسپاه امریکارو بمباران کنه بالاخره بایدجوابشون بده ترامپ اشغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
وقتی در برابر متخاصم کوتاه بیای گردنت رو خواهد شکست دیپلماسی از روی ناچاری و فقر همینه مگر احمدی نژاد نگفت مذاکره بله و نه از روی ناچاری که ابتدا خزانه رو خالی نشان بدی بعد بری سراغ امریکا بلکه از روی توافق دوجانبه دو سر برد روحانی کشور رو زمین زد و 40 سال عقب انداخت کاش مجدد با عراق یا کشوری دیگر جنگمان می شد اما این رییس جمهور نمی شد باز خسارتش کمتر بود
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خاک عالم تو سر این دولت بی تدبیر و نا امید کننده ایرانیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باید سپاه تو خلیم فارس اذیتشون کنه......
باید وقتی از خلیم فارس رد میشن از ترس خودشون رو خیس کننن.... آمریکایی های ترسو...
هدفشون شوی سیاسی برای رای اوردن ویروس ترامپ و دور شدن چین از توافق با ایرانه......
مرگ بر آمریکا.... مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
موشک بارانشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
وقتی دولتمند ترسو باشه بیش ازاین از امریکا انتطارنیست حالا ظر یف هنر می کنه وتوییت می زنه خسته نباشد دولت پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
از دولت لیبرال و ترسو و دروغگوی غربگرا که مردم را به خاک سیاه نشانده چه انتظاری می توان داشت! سپاه پاسداران قهرمان و رهبر حکیم و فرزانه باید کاری کنند!
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
درست حرف بزن
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باز این تندرویان و افراطیون حرف زدن.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
در انتخابات اولین کاری میکنم به یه آدم میانه رو رای میدم.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
نه به جنگ طلبی نه به افراط گرایی نه به تندروی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به حرکت انقلابی اگه تند رو میگه اشکال نداره بذار ما تندرو باشیم و دولت لیبرال غربگرا کندرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
در جواب ناشناس
اگه شما منفعل و تنبل و واداده هستید به ادمهای فعال و غیرتمند تهمت تندرو نزنید.
خود شکن آئینه شکستن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تا زمانی که آمریکا در عراق و سوریه پایگاه شکاری داره و تا زمانی که به جای انتقام سخت، سیلی بزنیم وضعیت از این بهتر نمیشه! توبه ی گرگ، مرگ است نه ترحم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکایی اندیشان و آمریکا پرستان
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
یا امام حسین ببین کیا دارن در مورد آمریکا نظر میدن. معلومه شما از علم سیاست و تاریخ هیچی نخوندین
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز شما لطفاً اطلاعاتتون رو یکم بالا ببرید و کتاب مطالعه کنید.
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خواهشاً بزرگ نمایی نشه هواپیمای آمریکایی می خواست هواپیمای ایرانی رو بازرسی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
و شاید هم با سوتر پدافند سوریه رو به اشتباه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
نه.....بابا! راست میگی ها اصلا" از این منظر به قضیه نگاه نکرده بودیم !!!
احتمالا" خودروی سردار رو هم می خواستن بررسی کنن یهو اشتباهی ماشه رو چکوندن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
در اراجیف بافی و لیچار گویی ، نفر یک دنیا هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اگه اینا نفر یکن شما قبلاً قهرمان شدید
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آقا بزنید دیگه
بزنید پدر همه رو در بیارید . دیگه بهونه از این بهتر . اگه جواب ندید ...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خدا میدونه بازم بارش هفت تن چی بوده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
فقط کارشون هدفشون ترسوندن جامعه ی ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۰:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خدایا این ترامپ چی از جان ما میخواهد ؟!
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اینا دوست ندارن با ترام‌ کار کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
از یس وجهه بین المللی خوبی برای ما ساختین. ان شاء الله راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
احتمالا رئیس جمهورمون از آقای ترامپ به خاطر نزدن هواپیما تشکر خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
چرا روحانی و ظریف مجوز حمله موشکی به اسرائیل و زدن پایگاه های آمریکایی در منطقه صادر نمیکند اگر جرات ندارن لطفا سرداران از رهبر اجازه آتش به اختیار بگیرند و کلید موشک ها از دست روحانی و ظریف بگیرند
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
شماهم باز برید حاشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
چقدرتندرو!!! ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مگه موشک ها دست روحانی کی حرف اونو گوش میده ما سربازیم کار سربازم گوش دادن به فرمانده کل امام خامنه ای ایشان دستور بدن آمریکایی زنده توی خاورمیانه نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
حضور ناو آمریکا از آن سر دنیا در خلیج فارس چه معنی میدهد؟ باید کثافت ها و آشغال ها رو از منطقه بیرون کنیم. این تحرکات بخاطر همکاری باچین که شرکت های سرمایه گذاری چینی بترسن و با ایران قرارداد نبندن. جواب های هوی یک مانور مارپیچ دور ناو آمریکا فعلا جواب خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
فیلم هندی خیلی میبینی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
رسانه های ب اصطلاح حامی حقوق بشر خودشون هم شریک این شرارت ها هستند که علیه هواپیمایی ماهان تبلیغ می کنند از ارسال سلاح به سوریه تا پخش ویروس کرونا در منطقه
در آمریکا کی پخش کرد بی شرافت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تو کرونا میرفتن لبنان چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
جواب قاطع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اگر جواب محکم و درستی به ترور حاج قاسم داده بودیم کسی جرئت این کارها رو نمی کرد. از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آقا اقدام حقوقی چیه باید مثل خودشون برخورد بشه و الا بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
قای روحانی 60روزه امریکابهم ریختهرحرفی نزده الانم حرف نمیزنه ی عمل نمیکنه هرتصمیم ک نظام بخاد بگیره اول امریکامطلع میشه نفوذ دردولت روحانی زیاده خداوند ب زمین گرمشون بزنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
دولتمردان آمریکایی تنشان می خاره باید طوری بخارانیم که دیگر هوس نکند متعرض هیچ ایرانی شود .خدایا این دولت مستکبران آمریکا حتی به غیر نظامیان و کودکان هم رحم نمی‌کند تورا بحق انبیا و اولیا سیلی به اینها بزن که تا ابد فراموش نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
چقدر غلط دیکته ایی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
شماهم بی لیاقتید اگه همون روز که مسافربری رو زدن ناوشونو میزدید ایقدر پرو نمیشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
پس چرا ایران و وزارت خارجه کاری علیه این آمریکاییهای پست فطرت انجام نمی دهد حتماً باید یک عده ای شهید شوند تا وزارت خارجه اقدام کند؟باید آمریکا را سر جایش بنشانیم.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۹:۳۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مثلا چه کارکنه؟ای کیو شما بگو وزارت خارجه چه کارمیتونه بکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ازکجا فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
کلید موشک ها دست رهبر و سپاه است نه دست دولت و وزارت خارجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تا الان کجا بودی نابغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
وزارت خارجه می تونه بیانیه صادر کنه که هیچ جنگنده ای حق نزدیک شدن و یا موشک پرانی علیه هواپیمای ایرانی را داشته باشد اقدام متقابل صورت می گیرد. کاری که ما انجام می دهیم بردن شکایت به جامعه بین‌المللی است که خیلی اشتباه بیهوده ای است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به دستگاه دیپلماسی امیدی نیست چون امیدشون به کدخدا و مذاکره مجدد با این تروریست های وحشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
پس امیدشون به تو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
امیدشون به خدا باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۸:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا چقدر پست و عوضیه .. باید بند پوتین هارو بست برای سرنگونی این رژیم تروریست و ضد بشری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تو ایران جاسوس داری، گزارش داده کسی داخل هواپیما هست بعد گزارش دادن کسی نیست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
دیپلماسی چیه ؟ شما سیکل هم ندارین .گیر آوردین خودتونو. اینقدر نرمش نشون دادین که میخواست هواپیما را تو هوا بزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مردم عادی از آمریکا و امثالش نمیترسن، بلکه از آمریکایی های داخل کشور میترسن که با تحریماتی که به مردم تحمیل کردن، محتاج نون شبشون هستن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
چی تیتر زدی آخه وقتی بزرگترین فرمانده تو ترور میکنن بعد بخاطر بعضیا پاسخ رو نرم میکنی آخرش میشه همین که هار تر میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
بسیار با شما موافقم ، به نظر کم حمله به عین الاسد کافی نبود یا باید با 300 موشک عین الاسد رو با خاک یکسان میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
‏احتمالا در جلسه بالادستی‌ای که قرار است در مورد تعرض جنگنده‌هاآمریکایی یا اسرائیلی به هواپیمایی ایرانی تصمیم گیری شود، آن عزیزی که پاسخ به ترور حاج قاسم را حداقلی کرداز ۳گزینه به۱گزینه تقلیل داد، مجددا بگوید واکنشِ جدی به این اقدام، آغازگر جنگِ بزرگ خواهد بود!
‎#نفوذی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تروريست هاي ترسوي آمريكايي
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۳۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
فیلمشم بذارین من توو سایتای خبری دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
وقتی ایران در مقابل ترور حاج قاسم واکنش جالبی نداد باعث میشه آمریکا پروتر و گستاخ بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
عجب خلبان ترسویی بوده.بدبخت مسافرها
Ukraine
ایرانی
۱۳:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
از کجا معلوم اگه ارتفاع کم نمیکرد ،اتفاقی نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خوب شد تو خلبان نبودی وگرنه همه رو کشته بودی .اگه نمیدونی بدون این حرکت خلبان کاملا علمیه و جز آموزش های خلبانیه.خوبه قبل حرف زدن مطالعه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اره اینکه باید به سازمان ملل شکایت کرد که خوبه ولی اصلا کافی نیست چون این سازمان ملل سازمان قلدرهاست وتنها کارش ابراز تاسف و نگرانی از ایجاد تنش بین دو کشوره.باید با قلدر مثل خودش رفتار کرد اگه همون سال 96 محکم برخورد می کردید الان باز شاخ نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سازمان مللی که عربستان را از جنایت علیه یمن مبرا میداند و ایران را ناقض حقوق بشر چه سازمان ملل است!
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۷:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این یعنی راهی که داریم میریم درسته...
Canada
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خیلی مواظب باشیم
بهانه دست طرف مربوطه ندهیم
به دنبال بهانه است که
پوشش خبری را از طرف خودش به
جای دیگری سوق دهد
عاقلانه برخورد کنیم
مار زخمی و خطرناک است
برایش هیچ چیز مهم نیست .فقط خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به عراقچی بگید یک خودکار پرت کنه و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
هیچ وقت یه عراقچی رو تهدید نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به رهبر و فرمانده سپاه بگو موشک ها را پرتاپ کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
بی شرف های بزدل
خاک بر سرها
شما حریف سردار نشدید ترور کردید حریف نظامیان ما نمیشید مردم کوچه و بازار رو ترور میکنید...
پست فطرت ها
Canada
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خیلی باید دست به عصا باشیم
طرف مربوطه داره خودش را به در و دیوار میکوبد
هر کاری ازش بخواهید میکند تا در انتخابات اتی
رای بیاورد.
میخواهد وطن را جری کند که
دست به کار ناخردمندانه بزند و
بعد دست بکار شود و هم انتقام بگیرد و
هم شاید برگه برنده ای برایش باشد
دسترسی به منابع طبیعی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
نترس
آخرین اخبار