۱۵۳ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان فعال شد

زنگنه گفت: ۱۵۳ واحد تولیدی راکد و نیمه تمام این استان در سال ۹۸ توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احیا شد که این میزان به نسبت سال ۹۷ رشد ۴۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در سیزدهمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سالجاری ۳۰واحد راکد این استان احیا و حداقل ۴۰ واحد هم افزایش ظرفیت پیدا خواهند کرد.

او ادامه داد: واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان پس از رفع مشکلات پیش رو با افزایش فعالیت و خط تولید بیشتر در ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و رونق اقتصادی این استان نقش مهم و موثری ایفا کنند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی از چهار سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف رفع مشکلات و رونق تولید اقتصادی کشور ایجاد شد.

او با بیان اینکه این ستاد در سیستان و بلوچستان از همان چهار سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و عملکرد قابل قبولی داشته است افزود: پارسال ستاد تسهیل و رفع موانع این استان ۳۶ نشست برگزار کرد که منجر به ۲۹۵ مصوبه شد.

زنگنه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته واحد‌های مختلفی به دلایل متعدد دچار مشکل شده بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان با حضور نمایندگان واحد‌های تولیدی و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفتند و پس از رفع مشکلات ایجاد شده به چرخه تولید و اقتصاد این استان بازگشتند.

در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان مشکلات هشت واحد تولیدی، صنعتی و معدنی استان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن موانع اتخاذ شد.

هم‌اینک در سیستان و بلوچستان ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی با گستره چهار هزار و ۴۲۷ هکتار مستقر هستند.

همچنین تاکنون یکهزار و ۲۸۷ واحد تولیدی و صنفی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال بهره‌برداری شده است.

این تعداد واحد توانستند برای ۱۳ هزار و ۷۶ نفر براساس ارقام دفتری اشتغال ایجاد کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.