۱۹ واقعه ازدواج روزانه در بوشهر ثبت می‌شود

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: آمار‌های سه ماهه امسال نشان می‌د‌هد روزانه ۱۹ واقعه ازدواج در دفتر‌های ثبت ازدواج به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد دلجو سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: اکنون ۴۸ سردفتر در استان در زمینه ثبت وقایع ازدواج مشغول به کار هستند و روزانه به طور میانگین ۱۹ ازدواج را به ثبت می‌رسانند.

او افزود: از این میان ۴۸ دفترخانه ثبت ازدواج در استان، ۱۸ دفترخانه مجوز ثبت طلاق دارند.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد هزار و ۷۱۹ ازدواج و ۴۵۲ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

دلجو گفت: تعداد موارد طلاق نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۷ فقره افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: آمار‌های ثبت شده بیان‌گر این است که در این مدت در برابر هر ۱۰۰ ازدواج، ۲۶ طلاق در استان به ثبت رسیده است.

به گفته او، در سال ۹۸، تعداد موارد ازدواج ثبت شده به ۶ هزار و ۲۲۵ فقره، و تعداد موارد طلاق به هزار و ۹۵۴ فقره رسید که تعداد ازدواج‌ها کمتر، اما تعداد طلاق‌ها بیشتر از سال ۹۷ بود، زیرا در آن سال، ۶ هزار و ۵۱۶ مورد ازدواج و هزار و ۸۴۷ مورد طلاق در دفترخانه‌ها ثبت شد.

دلجو بیان کرد: با توجه به بالا بودن آمار طلاق در استان بوشهر خانواده‌ها و دستگاه‌های مسئول تلاش می‌کنند با تلاش برای افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری و آموزش تفاهم و تعامل به همسران، این پدیده در جامعه کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.