در قالب رزمایش مواسات ۲

راه اندازی نهضت احسان و تعاون به صورت محله محور

نماینده، ولی فقیه در گیلان از راه اندازی نهضت احسان و تعاون در قالب رزمایش مواسات ۲ به منظور توزیع کمک‌های مردمی به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا به صورت محله محور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نخستین جلسه نهضت احسان و تعاون گیلان گفت: در ادامه پیروی از اوامر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه در قالب رزمایش مواسات، رزمایش مواسات ۲ با عنوان نهضت احسان و تعاون در استان راه اندازی شده است.

وی به تفاوت رزمایش ۲ در قالب نهضت احسان و تعاون با رزمایش مواسات نخست اشاره کرد و افزود: مرحله گذشته کمک‌ها به صورت متمرکز بود و در این مرحله کمک به نیازمندان به صورت محله محور انجام می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا و نیازمندان با محوریت مساجد انجام می‌شود، تصریح کرد: نهضت احسان و تعاون با عضویت رئیس هیئت امنا، مسئول پایگاه مقاومت و محوریت امام جماعت مساجد در محله‌ها تشکیل می‌شود.

آیت الله فلاحتی به جمع آوری کمک‌های خیران به صورت محله محور اشاره کرد و گفت: خیران و نیازمندان در هر کدام از محله‌ها با محوریت مساجد شناسایی شده و کمک‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان در قالب نهضت احسان و تعاون در سه مرحله انجام می‌شود، بیان کرد: جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی از ماه ذی الحجه آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان به انجام نشدن سفر حجاج در حج امسال اشاره کرد و یادآور شد: ذبح واجب نیست، اما افراد برای رفع بلا می‌توانند قربانی خود را به مساجد محله خود برای توزیع بین نیازمندان اهدا کنند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: مخارجی که مردم می‌خواهند در عزاداری‌ها انجام دهند می‌توانند در قالب نهضت احسان و تعاون در اختیار مساجد محله‌ها برای توزیع بین نیازمندان قرار دهند.

وی، خواستار فعالیت گروه‌های جهادی زیر لوای مساجد برای کمک به نیازمندان شد و گفت: ایجاد روحیه احسان و تعاون در مردم به منظور کمک به نیازمندان ارزشمند است.

سخنگوی نهضت احسان و تعاون گیلان نیز در جلسه مذکور به توجه مرکز در فعالیت رزمایش مواسات گیلان در مرحله نخست اشاره کرد و گفت: قرارگاه استانی رزمایش مواسات ۲ در قالب نهضت احسان و تعاون به ریاست نماینده، ولی فقیه در گیلان تشکیل شده و در شهرستان‌ها با ریاست ائمه جمعه تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام، ولی الله عادلی با بیان اینکه کمک رسانی به نیازمندان در نهضت احسان و تعاون گسترده‌تر از رزمایش مواسات است، تصریح کرد: تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و افرادی که در این ایام دارای فرزند می‌شوند مورد توجه نهضت احسان و تعاون است که با محوریت مساجد انجام می‌شود.

علی توشه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور از تشکیل یک هزار و ۵۰۰ قرارگاه محله محور در قالب نهضت احسان و تعاون در استان خبر داد و بیان کرد: نهضت احسان و تعاون در مساجد و با کمک پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی با محوریت ائمه جماعت فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به تشکیل قرارگاه نهضت احسان و تعاون در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: قرارگاه نهضت احسان و تعاون به صورت مردمی و با نظارت اداره‌ها فعال می‌شود.

محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در جلسه مذکور بر اطلاع رسانی گسترده به منظور آگاه سازی مردم نسبت به تشکیل نهضت احسان و تعاون در استان تاکید کرد و گفت: جهاد رسانه‌ای توسط رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه حائز اهمیت است.

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود ۱۹۰ خانه هلال در روستا‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: از ظرفیت خانه‌های هلال می‌توان در راستای برنامه‌های نهضت احسان و تعاون استفاده کرد.

حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به توزیع ۱۱ هزار و ۵۰۰ سبد کالا بین نیازمندان در مرحله نخست رزمایش مواسات در استان، اظهار کرد: سبد کالا توسط خیران تهیه شد و در موسسه‌های خیریه گیلان توزیع شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.