معاون راهداری اردبیل:

جابجایی بیش از ۳۸۵ هزار نفر مسافر در اردبیل/ جابجایی مسافر ۴۱ درصد کاهش یافته است

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۳۸۵ هزارو ۹۲۲ نفر مسافر در استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه این میزان جابجایی در قالب ۷۴ هزار و ۳۸۷ سفر انجام شده گفت: از این تعداد مسافر ۱۵۵ هزار و ۹۷۱ نفر از طریق اتوبوس، ۴۷ هزارو ۲۰۰ نفر با مینی بوس و ۱۸۲ هزار و ۷۵۱ نفر نیز از طریق سواری از استان جابجا شده اند.

او با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا جابجایی مسافر ۴۱ درصد کاهش یافته است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری در استان اردبیل را یادآور شدو تصریح کرد: ۲ هزارو ۵۲۲ راننده پرتلاش در بخش مسافری استان درحال خدمت به مردم عزیز هستند.

شیرین زاده از فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری شامل اتوبوس، مینی بوس وسواری در استان اردبیل خبرداد.

او با بیان اینکه به صورت مداوم نظارت و بازرسی برعملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان انجام می‌شود افزود: مردم و مسافران میتوانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ ویا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت‌ها و رانندگان رسیدگی شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل تخصیص وام ۶ و ۱۲ میلیون تومانی به آسیب دیدگان از کرونا در بخش حمل ونقل استان را یادآور شد و گفت: تاکنون به هزارو ۲۸ راننده پرتلاش درون و برون شهری این تسهیلات به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

شیرین زاده افزود: پرونده ۳ هزارو ۳۵۱ نفر نیز در دست بررسی در بانک‌های عامل است.

او گفت: این تسهیلات شامل رانندگانی می‌شود که دارای کارت هوشمند فعال بوده، بیمه بهمن ماه خود را واریز کرده وهمچنین استراحت پزشکی در بهمن ماه نداشته اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه رانندگان برای دریافت این تسهیلات نیاز به هیچ ضامنی نداشته و فقط ارائه چک راننده یا سفته کافی است تصریح کرد:این تسهیلات با سود بانکی ۱۲ درصد، با اقساط ۲۴ ماهه وبا ۴ ماه دوره تنفس به رانندگان بخش مسافری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.