افشای علت بازگشت دوباره مایکل کوهن به زندان

شواهد جدید نشان می‌دهد تصمیم وکیل سابق ترامپ برای نگارش کتابی افشاگرانه، محکومیت او را از حبس خانگی به زندان تغییر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بر اساس مدارکی جدید، علت تغییر محکومیت «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ،  از حبس خانگی به زندان، انگیزه انتقام جویی او برای انتشار کتاب افشاگرانه بوده است.

کوهن در دادگاه به دروغ‌گویی، کلاهبرداری مالیاتی و پرداخت حق‌السکوت محکوم شده البته در تمامی این اتهامات ردپای ترامپ و تیم انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به چشم می‌خورد.

او که در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) روانه زندان شده بود با شیوع ویروس کرونا از بازداشت به حبس خانگی در آمد، اما پس از چندی دوباره حکم او به بازداشت در زندان تغییر یافت.

او بار‌ها اعلام کرده است که کتاب افشاگرانه خود درباره ترامپ را پیش از انتخابات سال جاری آمریکا روانه بازار خواهد کرد.

در زمان بازگرداندن دوباره او به زندان مقام‌های آمریکا اینگونه عنوان کردند که کوهن با شرایط حبس خانگی خود موافق نبوده است.

اما او می‌گوید مقامات دستگاه قضایی آمریکا از او خواسته‌اند توافقنامه‌ای را امضا کند که مانع گفتگو او با رسانه‌ها می‌شد و افزود بعد از مخالفتش با این توافقنامه او را به زندان بازگردانده‌اند.

روز گذشته «آلوین هلرشتاین» یک قاضی فدرال، نیز این موضوع را تایید کرده و گفت بازگشت کوهن به زندان از حصر خانگی با دلایل انتقام جویانه انجام گرفته است.

هلرشتاین با ارائه این انگیزه گفت قصد مایکل کوهن برای انتشار کتاب یا گفتگو با رسانه‌ها بنابر متمم اول قانون اساسی مجاز و بلامانع است.

او در انتهای صحبت‌هایش با صدور حکمی اعلام کرد دادستان‌ها و کوهن یک هفته فرصت دارند تا درباره شرایط جدید برای آزادی این وکیل سابق ترامپ از زندان فدرال و بازگشت به حبس خانگی مذاکره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار