رییس سازمان صنعت و تجارت قم؛

قم به سمت قطب تولید لوازم خانگی کشور حرکت می‌کند

سیجانی گفت:تعداد واحد‌های صنعتی در بخش لوازم خانگی روز به روز افزایش می‌یابد و این بهترین فرصت برای افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت و تجارت قم گفت: شهرک‌های صنعتی قم به خصوص شهرک صنعتی محمودآباد و شکوهیه برای استقرار صنایع تولیدکننده لوازم خانگی از زیرساخت‌های مطلوبی برخوردار است و هم‌اکنون نیز صنعتگران متعددی در قالب شرکت‌های بزرگ و صاحب نام در قم مشغول تولید انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا و رعایت استاندارد‌های جهانی هستند.

سیجانی افزود: از جمله مزایای اقتصادی سرمایه گذاری در بخش تولید لوازم خانگی در قم، دسترسی آسان و کم هزینه به مهمترین بازار‌های مصرف کشور و همچنین نیروی انسانی ماهر و متخصص است که هر کدام از این موارد نقش موثری در موفقیت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری ایفا می‌کند.

او ادامه داد: علاوه بر این، صنعت قم از گذشته در زمینه قطعه سازی دارای ظرفیت‌های بالایی در میان سایر استان‌های کشور بوده که این مساله برای تامین زنجیره قطعات مورد نیاز واحد‌های تولیدکننده لوازم خانگی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سیجانی گفت: نگاه حمایتی مسئولان استان نسبت به این بخش مهم صنعت از دیگر نکاتی است که سرمایه گذاری در حوزه تولید لوازم خانگی را در شهرک‌های صنعتی استان برای فعالان بخش خصوصی جذاب می‌کند.

رییس سازمان صنعت و تجارت قم بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های اقتصادی ناشی از آن، قم به سمت تبدیل شدن به قطب تولید لوازم خانگی کشور حرکت می‌کند و تعداد واحد‌های صنعتی در این بخش روز به روز افزایش می‌یابد و این بهترین فرصت برای افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه تولید است.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار