رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم؛

تأمین مواد اولیه مشکل اساسی تولید ماسک در قم است

سیجانی گفت:صدور مجوز‌های بهداشتی و تأمین مواد اولیه دو مشکل اساسی تولید ماسک در استان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم امروز در نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری،گفت: یک اختلاف فاحش بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد که به‌تبع آن شاهد وجود اختلاف قیمت بالا بین قیمت ماسک تولید داخل و خارج هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود:به دلیل این اختلاف قیمت فاحش، قاچاق در مواد اولیه و ماسک‌های تولیدی وجود دارد؛ به همین دلیل یک تصمیم ملی در سامانه جامع تجارت پیرامون این قضیه گرفته شد.

سیجانی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۲۰ الی ۱۵۰ هزار عدد ماسک سه لایه در استان تولید می‌شود، ابراز کرد: ۱۴ واحد تولیدی صنفی و صنعتی امکان تولید ماسک در استان دارند که همه این واحد‌ها فعال نیستند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دلیل عرضه خارج از شبکه و اختلاف فاحشی که بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد، تصمیمات سخت‌گیرانه در این زمینه اتخاذ شده و در حال طراحی یک سامانه برای ساماندهی آن هستیم.

او اضافه کرد: از تعداد ۱۴ واحد تولیدی صنفی و صنعتی ماسک که در استان شناسایی‌شده‌اند، حدود ۹ واحد صنعتی و مابقی واحد‌های صنفی هستند که توان تولید ماسک در استان دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه صدور مجوز‌های بهداشتی و تأمین مواد اولیه دو مشکل اساسی تولید ماسک در استان هستند، ادامه داد: ظرفیت تولید ماسک در استان قم ۵۰۰ ماسک در روز است.

سیجانی با تأکید بر تعیین تکلیف صدور مجوز‌های تولید ماسک در استان یادآورشد: همچنان پروانه‌های تولیدی و بهداشتی ماسک برخی واحد‌ها در قم معتبر نیستند و اعتبار آن‌ها تا پایان خرداد بوده و هنوز تمدید نشده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان با اشاره به وجود سخت‌گیری‌هایی در تهیه مواد اولیه ماسک تصریح کرد: نباید هیچ بهانه‌ای دست کارخانه برای تولید نکردن ماسک در استان بدهیم و باید پیگیری‌های لازم برای صدور پروانه بهداشتی و تولیدی این واحد‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار