منیعات گفت: برداشت رطب در نخلستان های شهرستان شادگان آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به آغاز برداشت رطب از سطح ۱۲ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان گفت: برداشت این محصول تا پایان مردادماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه ۷۵ رقم خارک و رطب در شادگان کشت شده است، افزود: تاکنون ۲ هزار تن رطب از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۲۶ هزار تن انواع رطب روانه بازار شود.

منیعات سطح زیر کشت نخلستان‌های شادگان را ۱۳ هزار و ۹۰۰ هکتار عنوان کرد و بیان داشت: بر اثر کم‌آبی، نخلستان‌های شهرستان بخش زیادی از برگ‌های خود را از دست داده و خشک شده اند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت خارک، رطب و خرما نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.

این مقام مسئول به آغاز فعالیت ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی این محصول در شادگان همزمان با آغاز برداشت رطب و خرما اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگاه‌ها برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد که علاوه بر بسته‌بندی رطب و خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد، انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه عمده محصول رطب نخلستان‌های این شهرستان پس از بسته‌بندی به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر می‌شود، اظهار کرد: شغل بیشتر روستاییان شادگان باغبانی و دامپروری است و حدود ۸۰ درصد مردم شهرستان از نخلستان‌های منطقه امرار معاش می‌کنند.

استان خوزستان جزو ۳ استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد و شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع شامل؛ خرمای استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر با بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.