۳۰ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در بوشهر صادر و تمدید شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در بوشهر صادر و تمدید شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی  معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی صادر شده و ۱۸ پروانه تولیدی نیز تمدید شده است.

او با اشاره به صدور چهار کارت شناسایی صنایع دستی در سه ماه نخست سال افزود: با توجه به اینکه شرایط شیوع کرونا برپایی نمایشگاه به شکل حضوری امکان پذیر نیست برای کاهش زیان صنعتگران، سه نمایشگاه مجازی صنایع دستی برپا کردیم و برای اولین بار با راه اندازی نگارخانه سه بعدی مجازی صنایع دستی، فرصت برای بازدید و خرید غیر حضوری علاقه‌مندان فراهم شد.


بیشتر بخوانید


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر تشکیل تعاونی تامین نیاز را یکی دیگر از فعالیت‌های این معاونت در بهار امسال خواند و ادامه داد: در نشست با نماینده پارک علم و فناوری استان برای تشکیل خانه‌های خلاق صنایع دستی تصمیم‌گیری شد که حرکت در این مسیر و تشکیل چنین تشکل‌هایی در آینده به صنعتگران و هنرمندان استان کمک خواهد کرد.

رحیمی به صدور یک مجوز گرگور بافی در بندر بوشهر اشاره کرد و گفت: در این مدت همچنین  مستندسازی پرونده آبپخش شهر ملی حصیر بافی و کپوبافی آغاز شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.