فرماندار همدان ؛

خدمات بیمه سلامت در همدان رضایت بخش است

فرماندار شهرستان همدان گفت: خوشبختانه چرخه پیگیری کار، تعویض دفترچه، پرداخت‌ها و مواردی از ایتن قبیل در بیمه سلامت رضایت بخش است.

خدمات بیمه سلامت در همدان رضایت بخش استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افشاری، فرماندار همدان با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: این بیمه جمعیت زیادی را در استان همدان شامل می‌شود، تقریبا بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش این بیمه قرار دارند .

او با بیان اینکه پرشمارترین بیمه در استان، بیمه سلامت است ادامه داد: پارسال اقدامات خوبی در بیمه سلامت به ویژه در خصوص مشتری مداری و کسب رضایت مردم انجام شد.

افشاری راه‌اندازی نسخ الکترونیک را از سوی بیمه سلامت اقدامی موثر بیان کرد و یادآور رشد: شهر همدان به منظور حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای طرح نسخ الکترونیک در سال ۹۸ پایلوت استانی انتخاب شد.

او با تاکید بر ضرورت فراهم کردن مقدمات اجرای طرح ، ابراز داشت: گویا برخی پزشکان برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند و  همزمان با آن داروخانه‌ها نیز باید به این مجموعه اضافه شوند.

افشاری با اشاره به اینکه وقتی شهروندی کد بیمه‌ای یا ملی را وارد سامانه می‌کند عملا پرونده نظام سلامتش مشاهده  می‌شود؛ افزود: زیرساخت اولیه در الکترونیکی شدن نظام سلامت، پرونده سلامت الکترونیک شهروندان است که از این طریق می‌توان سوابق بیمه‌ای، بیماری‌ها، نوع و نحوه استفاده از دارو‌ها و نیز مراجعات بیماران به پزشکان را مشاهده کرد.

فرماندار همدان با بیان اینکه ارسال لینکی از اطلاعات بیمار برای پزشک و داروخانه‌ها، ضرورت مهم برای کامل شدن چرخه حذف نسخ کاغذی است، اضافه کرد: اگر پزشکان و داروخانه‌های بیشتری آماده اجرای طرح باشند، نسخه نویسی الکترونیک سریع‌تر پیش خواهد رفت.

او با بیان اینکه اجرای طرح نسخ الکترونیک در چرخه درمان بیمار بسیار مهم است، گفت: در پرونده الکترونیک سلامت مشخص می‌شود که بیمار به چه نوع دارویی حساسیت دارد و پیش تر  از چه دارو‌هایی استفاده می‌کرده است و همچنین اگر بیمار مصرف دارو‌های خود را هم فراموش کند باز هم پزشک از طریق این پرونده به اطلاعات دست می‌یابد که در روند درمان بسیار موثر است.

افشاری تاکید کرد: نسخ الکترونیک مزایای بسیاری دارد که پیش از هر چیز به مردم برمی‌گردد، ضمن اینکه از رفت و آمد‌های مکرر به پزشک، خطا در نسخه خوانی و تحویل اشتباهی دارو نیز جلوگیری می‌کند.

او با اشاره به اینکه موجودی داروخانه‌ها نیز از طریق طرح نسخ الکترونیک قابل رصد و کنترل است بیان کرد: از این طریق می‌توان پی برد که چه دارویی از داروخانه خارج شده و چه دارویی موجود است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.