معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : اهتمام و توجهی که بزرگان و ائمه جمعه در استان در تغییر رفتار مردم داشته‌اند در کنترل بیماری کرونا بسیار موثر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : نماز جمعه برکات فراوانی برای نسل ما داشته و امروز هم سنگر نظام اسلامی به حساب می‌آید.

او با اشاره به اینکه اگر امروز ایستادگی و مقاومتی وجود دارد، ثمره خون شهدای ائمه جمعه از اهل تشیع و تسنن بوده گفت : یکی از نمونه‌های این مجاهدت‌ها در استان ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه است که در زمان جنگ هم از انقلاب دفاع کرد و هم کیان کشور را حفظ کرد.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر گستردگی چتر اطلاعاتی و امنیتی استان بر تحرکات افزود: هوشیاری امنیتی و اطلاعاتی به همراه وفاق و همراهی اعضای شورای تامین، سینه ستبر بودن کرمانشاه برای ایران اسلامی را متبلور کرده است.

الهی تبار با اشاره به گزارش آخرین وضعیت مدیریت بیماری کرونا در استان ادامه داد: خوشبختانه امروز کرمانشاه باشرایط خاص مرزی و باوجود تنوع مذاهب و قومیت‌ها توانسته با همراهی مردم میزان بستری را نسبت به اوایل تیر ماه تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد با شیوع کرونا هم گفت: طرح‌هایی برای کاهش سرقت در استان را در دست اجرا داریم و معتادان متجاهر را تا حدود زیادی ساماندهی کرده ایم.

الهی تبار افزود: موافق برپایی نماز‌های جمعه هستیم چرا که شرایط در استان مناسب‌تر شده هرچند که تصمیم گیری در مورد آن به ستاد ملی کرونا باز می‌گردد.

او افزود: بازگشایی نماز‌های جمعه مورد توجه مسوولان بهداشتی و درمانی در کشور بوده چرا که آن‌ها نیز دغدغه دین مردم را دارند وزیر بهداشت از خانواده ایثارگران و متدینین است، اما آنچنان که مقام معظم رهبری نیز تاکیدداشته اند اولویت رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

معاون استاندار کرمانشاه در مورد نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و ضرورت توجه به دغدغه ائمه جمعه گفت: تغییرات نرخ دلار تنش‌هایی را در قیمت‌ها ایجاد کرده، اما ستاد تنظیم بازار بر قیمت کالا‌های اساسی نظارت جدی دارد.

الهی تبار برتلاش پیگیرانه استان برای بازگشایی مرز‌های استان تاکید کرد و گفت: بکارگیری کارگران ایرانی در بازارچه مرزی سومار منوط به موافقت طرف عراقی است؛ آنچه که در اولویت استان قرار دارد بازگشایی مرز و ادامه صادرات است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.