توجه ویژه شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان نسبت به لایروبی رودخانه های فصلی

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت:در سطح شهرستان نطنز رودخانه‌های بسیاری وجود دارد که انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان نسبت به لایروبی و همچنین بازسازی برخی از دیوارهای ساحلی که براثر سیل تخریب‌شده است توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رحمت‌اله فیروزی پور نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه بررسی مشکلات آب منطقه نطنز اظهار کرد: مسأله اصلی استان اصفهان مسأله آب است و ما به این نکته واقف هستیم که باید در حوزه آب مشکلات به زودی برای هم مردم در حوزه آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی رفع شود.

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص کم کردن سهمیه برداشت آب از دشت‌های بادرود و خالدآباد نارضایتی زیادی وجود دارد به طوری‌که مردم نسبت به برداشت بی‌رویه در شهر‌های اطراف اعتراض و این را یک بی‌عدالتی به کشاورزان تلقی می‌کنند.

او گفت: مسأله دیگر نصب کنترل هوشمند به صورت داوطلبانه در شهرستان نطنز در کلیه چاه‌های عمیق بوده که این مهم در شهر‌های هم‌جوار نیز اتفاق نیفتاده و این موجب ضرر و زیان و خسران کشاورزان منطقه بادرود خواهد شد چراکه همه این کشاورزان خرده‌مالک هستند و زندگی آن‌ها به کشاورزی وابسته است.

فیروزی‌پور در خصوص بحث رودخانه‌های فصلی و لایروبی آن‌ها نیز گفت: در سطح شهرستان نطنز رودخانه‌های بسیاری وجود دارد که انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان نسبت به لایروبی و همچنین بازسازی برخی از دیوار‌های ساحلی که براثر سیل تخریب‌شده است توجه ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایامی آب شرب نطنز دچار مشکل شده می‌شود خواستار حفره چاه جدید برای شهر نطنز و انتقال آب آن به شبکه آب مصرف شهری هستیم که امیدواریم مورد موافقت مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قرار بگیرد.


 

بررسی مجدد طرح تعادل بخشی آب شهرستان نطنز

 
سید مسعود میر محمدصادقی نیز در این نشست اظهار کرد: هدف از حضورم در شهرستان بررسی مشکلات مردم بوده و مسائلی که در این شهرستان مطرح شد بحث تعادل بخشی و روش اجرای آن در آب و همچنین ساماندهی رودخانه‌ها و مهار سیلاب‌ها بوده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اصفهان افزود: در خصوص ساماندهی رودخانه‌ها باید اولویت‌بندی لازم انجام شود تا از اعتبارات موجود بهترین استفاده انجام شود و ساماندهی انجام شود.

او بیان کرد: در خصوص تعادل بخشی و تعدیل آب چاه کشاورزان نیز مسائلی مطرح شد که ما آمادگی داریم که با اعداد و ارقام و مسائل، این طرح مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا شبهات رفع شود.

میر محمدصادقی همچنین خاطرنشان کرد: برای افزایش آب شرب نطنز مشکلی وجود ندارد و ما با اعطای مجوز به سازمان آب و فاضلاب هیچ مشکلی نداریم و مجوز لازم برای حفر چاه جدید در منطقه از صادر می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.