معترضان در سیاتل ساختمان یک بازداشتگاه را به آتش کشیدند

معترضان به نژادپرستی در سیاتل آمریکا روز گذشته ساختمان یک بازداشتگاه نوجوانان را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران نفر روز گذشته در سیاتل آمریکا در اعتراض به نژادپرستی به خیابان‌ها آمدند و از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» حمایت کردند. این تظاهرات بزرگترین گردهمایی اعتراضی در هفته گذشته بود. درگیری نیرو‌های فدرال با معترضان در شهر پورتلند آتش خشم معترضان سیاتل را برافروخته بود.

در این اعتراضات مردم ساختمان نیمه کاره بازداشتگاه نوجوانان و دادگاه را به آتش کشیدند. پلیس اعلام کرد که نیرو‌های آن برای متفرق کردن جمعیت از سلاح‌های غیرکشنده استفاده کرده است. بنا به گفته پلیس، عده‌ای از معترضان همچنین قصد داشتند آتش نشانی شهر را نیز به آتش بکشند که موفق نشدند.

پلیس سیاتل اعلام کرد تا آخر شب گذشته حدود ۱۱ نفر را در ارتباط با این اعتراضات بازداشت کرد و یکی از افسران پلیس نیز به دلیل جراحت ایجاد شده در پایش که ناشی از یک انفجار بود در بیمارستان بستری شده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه گفت که گسترش استقرار پلیس فدرال به سیاتل موجب خشم مقامات محلی و شعله ور شدن خشم معترضان شده است.

تاکتیک‌های سنگینی که افسران فدرال در پورتلند استفاده می‌کنند باعث ناراحتی مقامات محلی و دموکرات‌ها در کنگره شده است، آن‌ها می‌گویند این افسران از زور بیش از حد استفاده می‌کنند و از این رو از دولت ترامپ شکایت دارند.

با این حال، دادستان منطقه غربی واشنگتن در روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد ماموران فدرال برای محافظت از دارایی‌های فدرال گماشته شده‌اند و آن‌ها کارشان را در ساختمان‌های متعلق به فدرال انجام می‌دهند.

دولت ترامپ علاوه بر پورتلند و سیاتل، نیرو‌های فدرال را به شیکاگو، کانزاس سیتی و آلبوکرک اعزام کرده است. بیش از ۵۰ روز است که ایالت‌های آمریکا شاهد اعتراضات خشونت‌بار علیه نژادپرستی و بی‌عدالتی در این کشور است. جرقه این اعتراضات با مرگ بی‌رحمانه جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس این کشور روشن شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار