کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مدیریت توسعه روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدی کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح را شناسایی ظرفیت‌های تولید، اشتغال، بهسازی، کاهش حاشیه نشینی، پایداری سکونت در روستا‌ها و تعیین حریم اراضی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد.

محمدی افزود: این طرح به همت دانشگاه یاسوج در ۷۲۰ روستا اجرا می‌شود و تاکنون اطلاعات ۱۷۰ روستا گردآوری شده است.

فرماندار بویراحمد هم در این جلسه گفت: شاخص سکونت در روستاها در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

کناری افزود: افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهر‌ها چالش بزرگی در روستاهای استان به ویژه بویراحمد ایجاد کرده است که منجر به کاهش تولید، اشتغال و مغفول ماندن ظرفیت‌های روستاها شده است.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای بیش از ۶۰۰ روستای بویراحمد به ویژه در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری گفت: با وجود ارائه خدمات در روستاها، اما به علت ضعف سرمایه گذاری و مهاجرت بی رویه به شهر‌ها آن گونه که شایسته است ظرفیت‌های اقتصادی کانون‌های تولید و اشتغال شکوفا نشده است.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از مرحله هشدار گذشته و به قرمز نزدیکتر شده است.

کناری امروز در جلسه توسعه مدیریت روستایی این شهرستان گفت: تعداد مبتلایان نسبت به یک ماه قبل در این شهرستان ۱۰ برابر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.