استاندار اردبیل:

مردم استان اردبیل در موضوع ماه محرم الگو باشند

استاندار اردبیل از مردم استان خواست در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ویژه این ماه الگو برای کل کشور باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان با بیان اینکه اردبیل و چند شهر دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند گفت: مراسم عزاداری محرم در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و مردم فهیم استان باید با شعور حسینی در اجرای این مراسم الگو باشند.

او با اشاره به اینکه همکاری و وحدت مردم و دستگاه‌های اجرایی در کاهش و کنترل این ویروس موثر است، افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی، شهر اردبیل به عنوان کانون پیک بیش از دو سوم مبتلایان و بستری شده‌ها در این شهر است و ضرورت دارد برای کاهش بستری‌ها و قرار گرفتن در وضعیت نزولی همه تلاش کنیم تا در ماه محرم در شرایط وضعیت سفید بتوانیم عزاداری را شایسته برگزار کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: همکاری و رعایت ادارات و مردم در چند روز اخیر باعث شده وضعیت تا حدودی بهتر شده و تعداد مراجعین نسبت به روز‌های گذشته کاهش یافته است و اگر بتوانیم این روند را ادامه دهیم تا دو هفته دیگر اردبیل از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و زرد در می‌آید.

بهنام جو تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۰۵ نفر مربوط به شهرستان اردبیل است در حالی که در پیک اول جمعیت بستری در بیمارستان‌ها نزدیک ۳۷۵ نفر بود که با رعایت و همکاری همگانی به ۸۰ نفر و میزان فوتی به صفر رسید.

او با تاکید بر اینکه تصمیم ستاد کرونا لازم الاجرا است و باید همه ما تمکین کنیم افزود: تمامی تالار‌ها بسته شده و بسته خواهد ماند و تمامی آرایشگر‌های زنانه بسته شده و بسته خواهد ماند کسانی که عرضه قلیان می‌کنند بسته شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر جایی مردم خبردار شدند که یکی از این موارد فعال شده و از قانون سرپیچی می‌کنند عوامل نظارتی را در جریان بگذارند و مطمئن باشند در مقابل حفظ جان مردم با هیچ کس تعارف نداریم و معامله نمی‌کنیم.

بهنام جو با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها با استفاده بیش از حد مستهلک شده افزود: علاوه بر تجهیز امکانات باید به فکر نیروی انسانی بیمارستان‌ها که در حال تلاش هستند، باشیم.

او اضافه کرد: در فکر خادمان سلامت و مدافعان خط مقدم بهداشت و درمان اعم از پرستاران، کادر پزشکی و درمانی بیمارستان ها، کادر خدماتی بیمارستان‌ها نیز باشیم که خودشان را در معرض خطر بسبار زیادی قرار داد ه اند.

استاندار اردبیل از مردم استان خواست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال یاریگر و کمک حال پرستاران و پزشکان و کادر درمانی که با تحمل شرایط خاص محیطی سخت کار در تلاش هستند باشند تا این قشر زحمت کش بتوانند بیماران و مراجعه کنندگان را مداوا کنند.

بهنام جو همچنین از فرمانداران خواست در نظارت و هماهنگی و اجرای پروتکل بهداشتی در شهرستان‌های تحت مدیریت خود به جد وارد عمل شوند و برای مراسم عزاداری محرم برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

او افزود: با هماهنگی‌های انجام شده از طریق مخابرات در تلفن‌های ثابت و همراه از همین امروز شبکه اطلاع رسانی بزرگی علاوه بر رسانه‌ها که بسیار زحمت می‌کشند، ایجاد شده و اطلاع رسانی لازم به همه آحاد مردم انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: ما امیدوار هستیم با این اطلاع رسانی که مخابرات و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند مردم همکاری بسیار خوبی با ستاد کرونا داشته باشند.

بهنام جو در رابطه با توزیع نذورات در ماه محرم تصریح کرد: عاشقان امام حسین (ع) به جای عرضه مواد غذایی در شهر می‌توانند کمک‌هایی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان به افرادی که توان خرید ندارند، هدیه کنند تا آن‌ها هم با رعایت اصول بهداشتی از فیوضات این ماه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.