بستری ۶۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در اردبیل/ ۵ فوتی ناشی از کرونا در اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری ۶۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

او با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۴۳۳ نفر است، افزود: از این تعداد ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و ۵۱ مورد ترخیص طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شرایط فعلی در شهر‌های قرمز حاصل چندین هفته انتقال ویروس در جامعه است که در اثر عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها اتفاق افتاده است و در نتیجه آن متاسفانه شاهد افزایش بیماران و تعداد موارد فوت هستیم و چنانچه همکاری‌های جدی و فراگیر با برنامه ریزی‌های کنترلی و محدود کننده اتخاذ نشود شرایط ناگوارتر و بحرانی تری را در هفته‌های آتی شاهد خواهیم بود.

حبیب زاده با اشاره به تغییر رفتار مردم و فرهنگ سازی لازم منجر به پیشگیری، افزود: وظایف حساس و خطیری بر عهده مسئولین در حفظ و صیانت از جان مردم نهاد شده است، حوزه بهداشت و درمان با تمام توان و ظرفیت، مسئولیت پذیرش و درمان بیماران را در حد توان تقبل کرده و انجام می‌دهد.

او افزود: با توجه به وضعیت قرمز در اکثر شهر‌های استان اردبیل هیچ راهی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم و برنامه‌های محدود کننده همچنین بستن مراکز و مکان‌های پر تردد و تجمعات وجود ندارد و امیدواریم با همت جمعی و تعامل مردم و مسئولین بتوانیم حقیقت تلخ و ناگوار کرونا را کنترل و مهار کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.