۹۱ درصد روستا‌های لرستان از شبکه‌های ارتباطی بهره‌مند هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۹۱ درصد روستا‌های استان از شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شهاب حیدری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی که تاکنون از ۲هزار و ۸۶۱ روستای این استان، ۲ هزار و ۵۷۸ روستا به‌صورت کامل از شبکه‌های ارتباطی بهره‌مند شده اند.

او افزود: در طرح توسعه شبکه تلفن روستایی، احداث ۱۶ سایت جدید ارتباطی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۱۲ سایت به بهره‌برداری رسیده و چهار سایت دیگر نیز در دست اقدام است.

حیدری از تجهیز ۸۲ درصد روستا‌های لرستان به خطوط تلفن ثابت با استفاده از توسعه شبکه فیبر نوری خبر داد و گفت: طرح های فیبر نوری مراکز داداگلاب و حسن‌آباد سنجابی مربوط به اولویت یک فاز اول طرح تار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: در طرح اول ۲۱ سایت از اپراتور‌های مختلف به شبکه فیبر نوری داداگلاب و در پروژه دوم هشت سایت از اپراتور‌های مختلف به شبکه فیبر نوری طرح حسن‌آباد سنجابی متصل شده که در نتیجه، مناطق زیادی که دارای پوشش ضعیف‌تر هستند به شبکه ارتباطی مجهز شدند.

حیدری افزود: با تحقق این مهم مناطق واقع در مسیر طرح از مزایایی همچون ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی، عدم مراجعه غیرضروری به شهرها، افزایش سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم این مناطق و کاهش شکاف دیجیتال بین تمامی نقاط شهری و روستایی بهره‌مند شده‌اند.

او تصریح کرد: در مجموع ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و ۶ هزار و ۴۳ مشترک اینترنت پرسرعت در روستا‌های این استان وجود دارد که با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور اول، اپراتور دوم و شرکت های­وب، انتظار می‌رود این پوشش در سراسر استان برقرار شده و وضعیت ارتباط با کیفیت بالا و به‌صورت صددرصدی در استان برقرار شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.