مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد؛

کاشت ۷۰۰ هزار اصله نهال در مسیر مهران _ کربلا

احمدی آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهال کاری مسیر مهران - کربلا را تشریح کرد و گفت: در این طرح ۷۰۰ هزار اصله نهال کاشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی ایلام گفت: استان ایلام به عنوان استان برتر در زمینه جنگل کاری در کشور انتخاب شده و طی امسال قرار است ۱۰ هزار هکتار دیگر جنگل کاری در استان صورت گیرد.

او بیان کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های جنگل کاری این است که اینگونه طرح‌ها بیشتر در اراضی بیابانی استان برای جلوگیری از افزایش بیابان و کاهش ریزگردها انجام شده است.

احمدی از تفاهم کاری استان ایلام و واسط عراق برای نهال کاری مسیر مهران تا کربلا خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون این طرح در حال انجام است و بیش از ۸۰ کیلومتر در این مسیر نهال کاری انجام شده است.

او مطرح کرد: طرح جنگل کاری مشارکتی بین ایران و عراق با عنوان سید الشهدا ، در مرحله اول از مرز مهران و زرباطیه تا کوت عراق اجرایی می‌شود و در فازهای بعدی تا کربلا انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام افزود: در نهالستان مهران که سالانه ۴ میلیون اصله نهال تولید می‌شود، تمامی نهال‌های این طرح تامین می‌شود.

او اظهار کرد: در این طرح تحت عنوان نهال کاری سیدالشهدا ، قرار است بیش از ۷۰۰ هزار نهال در مسیر پیاده روی زائران اربعین کاشته شود.

احمدی ادامه داد: تا کنون ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های منطقه بی ایانی مهران جنگل کاری شده و قرار است ۳۰ هزار هکتار دیگر از این اراضی جنگل کاری شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.