تفاهم نامه‌ای برای رونق اشتغال مهارت محور در البرز

تفاهم نامه ای با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به منظور ایجاد اشتغال مهارت محور برای ۱۳ هزار جوان البرز به مدت سه سال به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در جلسه شورای مهارت استان با حضور صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که تفاهم نامه ای با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به منظور ایجاد اشتغال مهارت محور برای ۱۳ هزار جوان البرز به مدت سه سال به امضا رسید، گفت: امیدواریم با تحقق تفاهم نامه همکاری شاهد تحولات چشمگیری در حوزه تولید و صنعت استان بر مبنای شاخص مهارت باشیم.

او افزود: البرز استانی صنعتی است که با وجود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی کشور که در صورت توجه به تامین منابع انسانی حرفه‌ای و کارآمد می‌تواند به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

او با اشاره به این که اقتصادی بودن آموزش و شغل‌ها می‌تواند بستر‌های لازم به منظور تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند، افزود: در حال حاضر نیاز صاحبان واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان به نیروی کار ماهر ضرورتی است که در صورت تحقق آن می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اقتصادی راه را برای آینده‌ای روشن ترسیم کند.

شهبازی با تاکید بر این که مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود، گفت: آنچه امروز در واحد‌های دانشگاهی فنی و حرفه‌ای تدریس می‌شود، ۳۰ درصد  آموزش‌های تئوری و ۷۰ درصد آموزش‌های عملی که نیاز واقعی واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

او افزود: همه ما وظیفه داریم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف کنیم.

انتهای پیام/ا.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.