برای کمک به افراد بی بضاعت؛

خانواده سردار سلیمانی یک زائر سرا می سازند

شهردار کرمان گفت: خانوادۀ شهید سلیمانی قصد ساخت یک زائرسرا برای افراد بی‌بضاعت را دارند که پیگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای ساخت این بنا هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در جلسه بانماینده وزارت میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی، ضمن تقدیر از وزارت میراث فرهنگی در ساخت مجتمع خدماتی بهداشتی در مجموعۀ مزار شهدای کرمان، گفت: همۀ علاقه‌مندان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌خواهند سهمی در خدمت‌رسانی به زائران این شهید بزرگوار داشته باشند و شهرداری کرمان نیز هر اقدامی که نیاز باشد، انجام خواهد داد.

او افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا، تعداد زائران مزار شهید سلیمانی به میزان وضعیت عادی نیست و ما باید قبل از بازگشت به شرایط عادی، تمهیدات لازم را برای خدمت‌رسانی به انبوه زائرانی که قصد سفر به کرمان و زیارت مزار شهید سلیمانی را دارند، بیاندیشیم.

او گفت: به‌منظور ارائه خدمت به زائران مزار سردار سلیمانی، چهار مجتمع خدماتی بهداشتی در گلزار شهدای کرمان ساخته می‌شود.

عالم زاده تأکید کرد: امیدواریم با هماهنگی مشاور، مجتمع‌های خدماتی بهداشتی مورد نظر، طی مدت کوتاهی ساخته شوند؛ چراکه قبل از نخستین سالگرد این شهید گرانقدر باید نشان دهیم چه کار‌هایی در این یک سال انجام شده و امیدواریم نهاد‌ها و ستاد‌های درگیر در این موضوع نیز تا قبل از سالگرد سردار سلیمانی، اقدامات خود را شروع کرده و تا حد امکان به بهره‌برداری برسانند.

شهردار کرمان، بیان کرد: آستان قدس رضوی هم برای ساخت مجموعه‌ای در محدوده مزار شهید سلیمانی اعلام آمادگی کرده؛ ضمن اینکه خانوادۀ شهید سلیمانی هم قصد ساخت یک زائرسرا برای افراد بی‌بضاعت را دارند که پیگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای ساخت این بنا هستیم.

شهردار کرمان در خصوص طرح پارک گردشگری وپیاده راه، سردار سلیمانی گفت: مساحت پارک گردشگری ۱۱۰ هکتار است و در قالب آن یک پیاده‌راه مشابه پل طبیعت تهران اجرا می‌شود.

عالم‌زاده افزود: تراموای شهر کرمان که به‌طور جدی پیگیر اجرای آن هستیم، در سه محور میدان آزادی تا فرودگاه، میدان آزادی به میدان شهدا (مشتاق) و از میدان شهدا تا مزار شهدا ساخته خواهد شد.

سردار عسکری نمایندۀ ستاد سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در این نشست گفت: سال گذشته ۹۰۰ هزار نفر در قالب طرح راهیان نور برای سفر به کرمان ثبت‌نام کرده بودند که سفر آن‌ها با شیوع کرونا لغو شد، اما باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای اسکان و خدمت‌دهی به بیش از این تعداد مسافر انجام دهیم.

او عنوان کرد: از شهرداری و سایر متولیان می‌خواهیم زمین مورد نظر را تا ابتدای شهریورماه در اختیار شرکت مجری طرح قرار دهند تا ساخت آن قبل از مراسم سالگرد به پایان برسد.

در این نشست مقرر شد هماهنگی‌های لازم در رابطه با اعطای انشعابات آب، برق و گاز مورد نیاز در ساخت مجتمع‌های خدماتی بهداشتی با مدیران هر یک از این سازمان‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
عالیه
آخرین اخبار