فیلمساز گیلانی داور جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان استرالیا شد

اقبالدار ،فیلمساز جوان گیلانی به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان (Muslim Film Festival) استرالیا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: علی محمد اقبالدار فیلمساز جوان گیلانی به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان (Muslim Film Festival) استرالیا انتخاب شد.

او افزود: جشنواره فیلم مسلمانان استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود که در ۵ هفته منتهی به جشنواره، فیلم‌های ساخته شده توسط مسلمانان یا درباره مسلمانان را نمایش می‌دهد و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کند.

مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در این دوره از جشنواره «MMF»، انواع آثار سینمایی همچون فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه و آثار انیمیشنی در ژانر‌های داستانی یا مستند پذیرفته شده‌اند که «بهتر از نیل آرمسترانگ» علیرضا قاسمی و «Brotherhood» نامزد بهترین فیلم کوتاه اسکار ۹۲ از جمله این فیلم‌ها هستند.

مصفا افزود: این جشنواره، هدف از برپایی این مراسم، تبلیغ و گسترش فیلمسازان مستقل مسلمان و افزایش سطح دوستی و آشنا ساختن مخاطبان با فرهنگ جامعه مسلمانان عنوان شده است.

او گفت: جشنواره دوره ۲۰۲۰ «Muslim Film Festival» در شهر‌های «ملبورن» و «پرت» استرالیا برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونا اجازه دهد تا «سیدنی» و «بریزبن» نیز گسترش می‌یابد.

مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: علی محمد اقبالدار از فیلمسازان جوان و موفق گیلانی است که نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی، تدوینگری و مدیر فیلمبرداری آثار متعدد کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه دارد.

مصفا تصریح کرد: او پیش از این فیلم‌های «خود»، «حفرۀ زندگی»، «وارونۀ همیشه آرام»، «ایمان کات»، «من در آئینه»، «حس نبود»، «انتخاب» و «یاد آن مرد» را کارگردانی کرده است؛ «جذام»، «اتوپیا» و «یک اتفاق معمولی» نیز از ساخته‌های موفق اوست.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.