بومی سازی ساخت کیت‌های سنجش COD

فناوری ساخت کیت‌های سنجش COD در آزمایشگاه تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران بومی‌سازی شد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فاضلاب تهران با همکاری یک شرکت دانش بنیان موفق شد دانش فنی تولید کیت‌های سنجش میزان آلودگی فاضلاب ورودی و پساب خروجی (COD) را بومی‌سازی کند. بهنام قاسمی سرپرست دفتر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های فاضلاب شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین آزمایش‌های سنجش میزان آلودگی فاضلاب ورودی و پساب خروجی در تصفیه خانه‌ها، آزمایش COD است که با توجه به سرعت اندازه‌گیری این آزمایش این مهم در راهبری و کنترل کیفیت پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری، نقش مهمی دارد.

قاسمی افزود: به همین منظور تولید کیت‌های COD که تا سال گذشته وارداتی بود با کمک دانش فنی به صورت کامل در داخل کشور بومی‌سازی و پس از راستی‌آزمایی جایگزین کیت‌های وارداتی شد.
بیشتر بخوانید

او ادامه داد: این کیت‌ها با یک‌ هشتم قیمت نمونه خارجی تولید می‌شود و با توجه به میزان کیت‌های مصرفی آزمایشگاه تصفیه‌خانه جنوب تهران می‌تواند سالانه برای شرکت صرفه‌جویی ارزی داشته باشد.
 
به گفته سرپرست دفتر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های فاضلاب شرکت فاضلاب تهران با بومی‌سازی این محصول و ارسال کیت‌های مصرف‌شده به شرکت داخلی تولیدکننده، مشکل امحا و انبارکردن کیت‌های مصرف‌شده در آزمایشگاه‌ها و بازیافت مواد شیمیایی و به دنبال آن آلودگی محیط کار (ایمنی افراد و محیط) نیز در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران برطرف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار