فعالیت نخستین مزرعه پرورش شترمرغ در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از راه اندازی نخستین مزرعه پرورش شترمرغ در در روستای بورکی علیا بخش خشت شهرستان کازرون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت نخستین مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان کازرون، اظهار کرد: این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی، استعداد بالایی در پرورش شترمرغ دارد.

او ادامه داد: این مرکز پرورش شتر مرغ در روستای بورکی علیا بخش خشت این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع با ظرفیت ۵۰۰ قطعه شترمرغ پرواری است.

این مقام مسئول افزود: این مزرعه به همت بخش خصوصی و حمایت جهاد کشاورزی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مبلغ ۸۸۰ میلیون تومان آغاز به کار کرده است.

حمید رشیدی تصریح کرد: این واحد علاوه بر تولید گوشت شترمرغ به تولید روغن شتر مرغ، تولید جوجه از تخم‌های نطفه دار، عرضه تخم مرغ‌های بدون نطفه به بازار مصرف و نیز پرورش و فروش جوجه شترمرغ مشغول به فعالیت است.

او با بیان اینکه شترمرغ مزایای فراوانی دارد و به طور کلی تمام اجزای بدن این پرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: صنعت پرورش شترمرغ با ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند یکی از زمینه‌های اصلی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار