نظارت بر ذبح دام عید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: نظارت بر ذبح دام عید سعید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: نظارت بر ذبح دام عید سعید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان انجام می‌شود.

زینب محمدخانی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی از از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود کشتار نذورات عید سعید فطر در کشتارگاه‌ها و تحت نظارت دامپزشکی انجام شود.

او با اشاره به فرهنگ عمومی استان و اینکه هر ساله برخی افراد اقدام به ذبح نذورات عید سعید قربان خارج از کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند، افزود: در این راستا دامپزشکی استان با همکاری ستاد استانی کرونا و نیروی انتظامی استان از هرگونه تجمع جهت کشتار نذورات در مکان‌های عمومی برخورد می‌کند.

محمدخانی اظهار داشت: همچنین اکیپ‌های سیاری در سطح استان به ویژه در مناطق گیلوران و دره گرم خرم اباد با اولویت شعار کشتار در کشتارگاه‌ها جهت نظارت بر ذبح دام فعال خواهد شد تا در صورت لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر ذبح دام را نظارت کنند.

او ادامه داد: در این راستا جهت هماهنگی‌های لازم با ستاد استانی مقابله با کرونا و نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی مکاتبات لازم انجام شده ودر روز عید سعید قربان نظارت‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.