وزیر خارجه عربستان در دیدار با همتای مصری خود در قاهره خواستار پایان مداخله طرف‌های خارجی در امور داخلی لیبی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان خواستار پایان یافتن مداخلات خارجی در امور لیبی شد.

وزیر خارجه عربستان که در قاهره به سر می‌برد، روز دوشنبه در دیدار با همتای مصری خود افزود ما بر اهمیت جلوگیری از مداخله طرف‌های خارجی در بحران لیبی تاکید می‌کنیم. فرحان با اشاره تلویحی به مداخله نظامی ترکیه در لیبی یادآور شد تحولات لیبی روابط میان ریاض و آنکارا را دستخوش بحران کرده است.

فرحان بر حمایت کامل دولت ریاض از موضع مصر در قبال لیبی و حمایت از طرح پیشنهادی این کشور تاکید کرد. در دیدار وزرای خارجه عربستان و مصر در خصوص مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات لیبی رایزنی شد. فیصل بن فرحان همچنین تاکید کرد مواضع ما در قبال اهمیت حل و فصل بحران لیبی در چارچوب راهکار‌های سیاسی و احترام به مسئله امنیت ملی این کشور پابرجاست.

ادعای وزیر خارجه عربستان در حالی مطرح می‌شود که این کشور بیش از ۵ سال است در چارچوب یک ائتلاف متجاوز جنگ خونبار و خانمان سوزی را در یمن به راه انداخته است.

ترکیه بزرگترین حامی خارجی دولت وفاق ملی لیبی است. از زمانی که آنکارا مستقیما در درگیری‌های لیبی وارد شده، طرابلس در عرصه درگیری‌های میدانی توانسته تا ارتش تحت امر خلیفه حفتر را مجبور به عقب‌نشینی کند. ترکیه حتی اخیرا اعلام کرده که به دنبال افتتاح دو پایگاه نظامی در لیبی است تا بتواند نیرو‌های نظامی خود را به طور موثر در این کشور مستقر کند.

اتحادیه اروپا از دخالت نظامی ترکیه در لیبی ابراز نگرانی و تهدید کرده که اگر آنکارا الگوی رفتاری خود را تغییر ندهد، با تحریم‌های اروپا مواجه خواهد شد. سازمان ملل هم از همه طرف‌های درگیر خارجی در لیبی خواسته تا آتش درگیری را بیش از این شعله‌ور نکنند و از مداخله در امور لیبی بپرهیرند. همچنین از کشور‌ها خواسته شده تا به تحریم تسلیحاتی لیبی احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار