بیماران کرونایی که بهبود یافته اند برای انجام مجدد تست اصرار نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماران مثبت قطعی کرونا که بهبود یافته اند برای انجام مجدد تست کرونا اصرار نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر از افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای مثل بیماری‌های کلیوی، ریوی و قلبی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ نمونه گیری انجام می‌شود.

او افزود: این افراد در اولویت انجام آزمایشات تشخیص کرونا هستند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: متأسفانه تعداد افرادی که به علت عمل جراحی بویژه عمل جراحی زیبایی، تصویر برداری و MRI متقاضی انجام آزمایش تشخیصی کرونا هستند زیاد است.

او با اشاره به وجود محدودیت در تهیه تجهیزات افزود: در حال حاضر افرادی که بیماری کووید ۱۹ آن‌ها مثبت قطعی اعلام و به صورت بستری و یا سرپایی تحت مراقبت و درمان قرار گرفته و ۱۴ روز دوره قرنطینگی را رعایت و بهبود یافته اند نیازی به انجام تست مجدد ندارند.

جزایری با درخواست از این افراد و خانواده‌های آن‌ها برای عدم اصرار به انجام تست مجدد گفت: این عزیزان با رعایت پروتکل‌های مربوطه بویژه حفاظت فردی می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامعه سلامت محل سکونت خود گواهی بازگشت به کار دریافت نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار