ساخت ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی طی سه سال گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ظرف سه سال گذشته تاکنون ۱۰۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در سطح این استان دایر و فعال شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی در چارچوب برنامه‌ریزی و تلاش‌های جاری، تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۶۰ واحد افزایش خواهد یافت.

او افزود: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته و در حال اجرا تا پایان امسال ۵۷ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بومگردی این استان را مربوط به نیشابور دانست و ادامه داد: تاکنون ۱۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان دایر و پذیرای گردشگران شده‌اند.
 

بیشتربخوانید


مکرمی‌فر بیان کرد: کمترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی از نظر حوزه جغرافیای طبیعی مربوط به شهرستان‌های جوین و خوشاب در غرب این استان است.

او تصریح کرد: خراسان رضوی به دلیل گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری این خطه، از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه بوم‌گردی و ایجاد واحد‌های اقامتی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: به همین خاطر علاوه بر واحد‌های اقامتی بوم‌گردی که تاکنون در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند "موافقت اصولی تاسیس" برای ۱۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی صادر شده است.

مکرمی‌فر اظهار کرد: در پی صدور موافقت اصولی برای تاسیس این تعداد اقامتگاه بوم‌گردی هم‌اینک اقدامات اجرایی به منظور برپا شدن آن‌ها در جریان است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.