جهش در گازرسانی؛ گام بلند شرکت گاز فارس در مسیر توسعه

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۰۱ شهر استان فارس با ضریب نفوذ ۷/۹۸ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعباس حسینی گفت: تاکنون با اجرای بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی روستایی و نصب بیش از ۲۵۸ هزار علمک گاز، ۲ هزار و ۵۶ روستای استان فارس به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان به ۸۶.۵ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱ شهر استان فارس با ضریب نفوذ ۷/۹۸ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

او تصریح کرد: با توجه به ضرورت رونق و جهش تولید و اطمینان بخشی در حوزه تامین انرژی پایدار در همه مناطق استان، عملیات گازرسانی به همه روستا‌های مشمول در برنامه کاری این شرکت در سال جاری قرار گرفته است.

حسینی با بیان این که پایداری مداوم عرضه انرژی، زمینه مناسب برای فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال را فراهم کرده است،بیان کرد: سال گذشته از ۲ هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال در استان، به یک هزار و ۵۴۷ واحد با مصرف تقریبی ۱۳۳ هزار مترمکعب در ساعت گازرسانی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، گازرسانی به صنایع کشاورزی، به طور میانگین، جایگزینی ۸۰ هزار لیتری سوخت مایع را برای هر صنعت در سال به همراه داشته است.

او با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحد‌های تولیدی اشتغال‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت گاز استان فارس است، افزود: از ۸ هزار و ۷۵۵ واحد صنعتی فعال در فارس با احتساب واحد‌های تولیدی (صنایع غذایی تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری)، در مجموع ۸ هزار و ۱۴ واحد صنعتی تاکنون گاز‌دار و عملیات گازرسانی به ۲۹۸ واحد صنعتی دیگر نیز در دست اجراست و این صنایع هم به‌زودی از مزایای پایداری گاز طبیعی، کاهش هزینه ها، آلودگی کمتر و بازده بیشتر نسبت به سوخت مایع برخوردار می‌شوند.

به گفته حسینی، گازرسانی به مراکز عمده کشاورزی، ضمن افزایش بهره‌وری و تقویت بخش صنعت و تولید، زمینه را برای گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی و توسعه صنایع تبدیلی و جهش تولید و اشتغال فراهم می‌کند.

۲۷ هزار کیلومتر نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در ادامه سخنان خود به نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته  ۲۷ هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع و ۷۴۶ هزار علمک گاز نیز توسط واحد بازرسی فنی این شرکت انجام شد.

او افزود: علاوه بر نشت‌یابی خطوط و شبکه انشعابات شهری و روستایی، ۸۹۰ ایستگاه TBS  موجود در سطح استان نیز به صورت کامل مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

به گفته حسینی، مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همه خطوط گازرسانی شهر‌ها و روستا‌های استان در سال جاری نیز با دقت مورد بازرسی و نشت یابی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در پایان سخنان خود، به توسعه گازرسانی در سطح استان در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: در سال جاری به ۷ شهر و ۱۵۳ روستای استان تا پایان سال جاری گازرسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.