۱۵۴میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۴میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بهسازی ۱۵واحدها تولیدی راکد و نیمه فعال استان اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سیدحشمت اله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: باید در سال جهش تولید با تمام ظرفیت‌ها و امکانات به واحدهای راکد و نیمه فعال حمایت کنیم و ضمن حفظ شرایط موجود واحدهای فعال هم با تمام ظرفیت اسمی به تولید ادامه دهند.

صمیمی دوست افزود: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز برای ۳۷واحد صنفی مشکل دار استان در نظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: واحدهای تولیدی در استان که مشکل تامین آب و برق داشتند از جمله پتروشیمی گچساران و تعدادی واحد گلخانه ای مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع سریع تر مشکل آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

صمیمی دوست با اشاره به اهمیت رعایت شرایط زیست محیطی واحدهای اقتصادی گفت: برخی از واحدهای تولیدی که این مشکل را دارند باید ضمن تعامل با محیط زیست استان به سمت فراهم کردن شرایط برای رسیدن به استاندارد لازم گام بردارند.

او از همه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان خواست تا نسبت به زنجیره تولید و اشتغال حساسیت بیشتری داشته باشند و بخش عمده اعتبارات و منابع بانکی را به سمت این بخش اختصاص دهند.

معاون هماهنگی با اشاره به موضوع نقل و انتقال و واگذاری طرح های تولیدی افزود: سرمایه گذارانی که بخواهند واحدهای تولیدی نیمه فعال و یا راکد را خریداری کنند و آنها را فعال نمایند و به ظرفیت اسمی برسانند مورد حمایت قرار می گیرند.

به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، صمیمی دوست به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای نواحی و شهرک های صنعتی استان که مشکلی دارند تاکید کرد.

گفتنی است که در این نشست تعداد ۱۳واحد تولیدی استان که مشکلاتی داشتند مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به عنوان مصوبات جلسه اتخاذ شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.