خشکیدگی و قطع دسته جمعی درختان نازی آباد/ شهرداری: از کنار ریشه خبر نداریم که چه می گذرد

شهرداری سه اصله درخت ایستگاه پل پیچ نازی آباد را که به صورت دسته جمعی خشکیده بودند، به صورت دسته جمعی قطع کرد.

خشکیدگی و قطع دسته جمعی درختان نازی آباد/ شهرداری: از کنار ریشه خبر نداریم که چه می گذردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرداری به تازگی سه اصله درخت میانسال را که به صورت دسته جمعی در ایستگاه پل پیچ نازی آباد خشکیده بودند قطع کرد.

عبدالله سیفی ناظر فضای سبز شهرداری منطقه ۱۶ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این درختان خشک و خطرآفرین شده بودند که برای رفع خطر صورتجلسه‌ای تنظیم و به کمیسیون ماده ۷ سازمان بوستان‌ها ارسال کردیم.

ناظر فضای سبز شهرداری منطقه ۱۶ تصریح کرد: کمیسیون ماده ۷ پس از  بررسی، موضوع خشک بودن درختان را تائید و مجوز رفع خطر را صادر کرد.

او در پاسخ به این سوال که چرا ۱ متر از ارتفاع درختان باقی مانده است، گفت: بعد از قطع درختان، مجدد نیرو‌های کمیسیون ماده ۷ برای تائید خشکیدگی بازدید می‌کنند، که به این منظور یک متر را نگه داشته ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قطع این سه اصله درخت به خاطر خشکیدگی و رفع خطر عذری موجه است، اما سوال مهم این است که اصلا چرا این سه درخت خشکیده اند؟ مگر اقدامات لازم برای رسیدگی و حفظ درختان انجام نشده است که درختان خشکیده اند؟ مگر آبرسانی و کوددهی به مقدار لازم و در موعد مقرر انجام نشده است که درختان خشکیده اند؟

سیفی در پاسخ به این سوالات به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما برای حفظ درختان اقدامات لازم از قبیل آبرسانی و کوددهی را انجام داده ایم و خشک شدن چند اصله درخت در خیابان شهید رجایی که هزاران درخت در آن وجود دارد، امری طبیعی است و در یک باغ هم که هزاران درخت دارد، ممکن است در سال چند اصله درخت خشک شوند.

او در خصوص علت خشکیدگی این سه اصله درخت تصریح کرد: ما این امکان را نداریم که ببینیم در اطراف ریشه چه اتفاقی رخ داده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
گازوییل و روغن می ریزند .
آدمهای پست و زبون در این دنیا هستند .
آخرین اخبار