چراغ سبز شهرداری منطقه ۱۶ به خیابان خوار‌های نازی آباد/ حریف نشدن، بهانه برخورد نکردن!

شهرداری منطقه ۱۶ می‌گوید برای برخورد با مغازه دارانی که فضای پیاده رو و خیابان را اشغال می‌کنند، حریف آن‌ها نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق قانون سد معبر ممنوع است و شهرداری ها مسئول رفع سد معبر هستند.

بساط گستری در پیاده روها و معابر و گذرگاههای عمومی هم از مصادیق دست فروشی هست که شهرداری ها باید فارغ از اینکه بساط گستری در پیاده رو یا خیابان توسط دست فروش یا مغازه دار صورت می گیرد، اقدام به برچیدن بساط آنها از معابر عمومی کند.

البته به خاطر فشارهای اقتصادی سالهای اخیر شهرداری تا آنجا که بساط گستری دست فروشان موجب مزاحمت جدی برای عبور و مرور مردم نبوده به صورت کج دار و مریز با آنها برخورد کرده اند که در مواردی آنها را ساماندهی کرده و در مواردی هم چشم خود را به روی فعالیت آنها بسته اند.

در این بین افرادی هم هستند، که علیرغم تمکن مالی از این رفتار انسانی سو استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی می گیرند.

خبرنگار: کاظمی/سدمعبر /

برخی مغازه داران میدان نازی آباد، افرادی هستند که به درآمد حاصل از کسب و کار در مغازه شان قانع نیستند و نه تنها به حریم پیاده رو تجاوز می کنند، بلکه به حریم خیابان هم تجاوز می کنند و با چیدن اجناس خود در حاشیه خیابان و یا قرار دادن چند جعبه و چهارپایه، آنجا را به فضای اختصاصی خود تبدیل می کنند! فضایی که باید پارک حاشیه ای استفاده شود، با چیده شدن اجناس زیاده خواهان اشغال می شود و خودروهایی که جای پارک پیدا نمی کنند و توقف در میان خیابان و یا پارک دوبله موجب افزایش ترافیک و انسداد خیابان می شوند.

خبرنگار: کاظمی/سدمعبر /

حالا شهرداری که وظیفه رفع سد معبر دارد می گوید، ما حریف این افراد نمی شویم و از تعزیرات کمک خواسته ایم، تعزیرات هم می گوید تاکنون چنین درخواستی از ما نشده است.

محمدجواد حاجی‌حسینی شهردار ناحیه 2 شهرداری منطقه 16 شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا شهردرای منطقه ۱۶ بر حسب وظیف قانونی خود، تاکنون اقدام به رفع سد معبر از این محل نکرده گفت: وضعیت سدمعبر در نازی‌آباد حدود ۴۰ سال است که همین وضعیت را دارد و تاکنون هم مشکل آن رفع نشده است چنانچه در دوره‌ای هم که آقای طلایی و چمران در شورای شهر مسئولیت داشتند، به این محل آمدند تا وضعیت درست شود، اما حریف این افراد نشدند.

خبرنگار: کاظمی/سدمعبر /

او تاکید کرد: تنها راه جلوگیری از این وضعیت این است که به همراه تیم تعزیرات با این افراد برخورد کنیم.

شهردار ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۱۶ شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما در گذشته با تعزیرات مذاکراتی کردیم تا با اینگونه موارد سدمعبر که از سوی مغازه‌داران صورت می‌گیرد، برخورد کنند و در همین راستا هم با این افراد برخورد می‌شد و اخطار هم صادر می‌کردند، اما نمی‌دانم که بعد‌ها چی موضوعی سبب شد که این کار را ادامه ندهند.

او افزود: در حال حاضر مغازه‌داران میدان بازار دوم نازی آباد به جایی رسیده‌اند که کسی حریف آن‌ها نمی‌شود.

حاجی‌حسینی خاطرنشان کرد: برخی از این افراد فضای جلوی مغازه‌هایشان را برای دست‌فروشان نگه می‌دارند تا از آن‌ها اجاره بگیرند.

خبرنگار: کاظمی/سدمعبر /

حسین ایزدی رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی وقضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تعزیرات همچون گذشته خواسته شهرداری را برای برخورد با مغازه دارانی که سد معبر می کنند، اجابت نمی کند گفت: چنین درخواستی از ما نشده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری سد معبر به سازمان تعزیرات حکومتی ارتباطی ندارد، افزود: با این وجود سازمان تعزیرات حکومتی آماده کمک به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است تا نظم عمومی در بازارها شکل بگیرد.

ایزدی تصریح کرد: هر زمان که شهرداری برای برخورد با تخلفات صنفی و یا سد معبر به ما مراجعه کند و نامه نگاری‌های رسمی انجام شود تعزیرات به کمک شهرداری و دیگر ارگان‌ها خواهد رفت.

شهرداری تهران هر سال در هنگام عید نوروز از هر گونه بساط گستری در محدوده چهار راه ولی عصر و سه راه جمهوری جلوگیری می‌کند و حتی موفق شده برخورد با سد معبر و بساط گستری در این محدوده را در ماههای دیگر سال هم ادامه دهد و همین امر نشان می دهد که برخورد با سد معبر و مقابله با بساط گستری کاری نیست که شهرداری منطقه ۱۶ حریف آن نشود.

همچنین شهرداری های مناطق مختلف تهران بارها با قرار دادن بلوکهای بتونی بزرگ در مقابل واحدهای تجاری که به شهرداری بدهکار بوده اند و پول نمی داده اند، آنها را وادار به تغییر رفتار کرده اند.

خبرنگار: کاظمی/سدمعبر /

در همین محله نازی آباد مغازه هایی هستند که به دلایلی نتوانسته اند بدهی خود را با شهرداری تسویه کنند، از قضا نوع کسب و کارشان هم طوری است که جنسی در پیاده رو نمی چینند و مغازه شان هم در کوچه های کم رفت و آمد قرار دارد، اما شهردرای منطقه ۱۶ برای اینکه نشان حریف آنها می شود، در مقابل این مغازه ها بلوک‌های بتی بزرگ قرار داده است.

خبرنگار: کاظمی/سدمعبر /

اکنون  این پرسش مطرح است که چرا شهرداری منطقه ۱۶ از برخورد با سد معبری که توسط مغازه داران میدان بازار دوم شکل می گیرد، سر باز می زند و می گوید کسی حریف آنها نمی شود.

انتهای پیام/

گزارش از علی کاظمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی سراغ سد معبر برن دلیلی نداره که پیاده رو و جای پارک که عمومی هستن زیر نظر مغازه دار اداره بشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۴:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
تا زمانی که پول می‌گیرند همین است اوضاع بازار نازی آباد
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۰:۳۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
تقریبا تمام ماموران سد معبر در مناطق شهرداری ؛ با دریافت رشوه و حق حساب ، توسط عوامل شبکه های مافیایی خود ، افراد خاطی و تعدی کننده به حقوق شهروندان را ، در تداوم انجام کار خلافشان آزاد می گذارند و مسئولین شهرداری ها هم ؛ اگر در این درآمد حرام شریک نباشند ، حداقل در برابر این تخلف چشم خود را می بندند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
حق الناس رعایت نشد همه ی حقوق ها خورده شد؟!؟!
آخرین اخبار