کرونا نفس گلخانه‌های مشهد را به شماره انداخت

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیماری کرونا، گلخانه‌ها و اشتغال در این واحد‌های تولیدی را نیز متاثر از خود کرده به طوری که اشتغال در این واحد‌ها به کمترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: این شهر با توجه به وجود پتانسیل‌های گوناگون، یکی از شهر‌های سرآمد خراسان رضوی و دارای بیشترین مساحت و تولیدات محصولات گلخانه ای در استان است.

او افزود: محصولات این بخش از کشاورزی مشهد که عمدتاً خیار سبز، بادمجان، گوجه فرنگی و همچنین گل‌های شاخه بریده است، بازار خوبی در کشور‌های همسایه به ویژه روسیه، عراق و افغانستان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: کشاورزی یکی از صنایع مهم و اقتصادی مشهد به شمار می رود که به دنبال خشکسالی‌های دو دهه گذشته به سمت کشت‌های گلخانه ای سوق یافته و معیشت افراد زیادی در شهرستان را به خود وابسته کرده است.

طهماسبی زاده بیان کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا، صنعت کشاورزی و کشت‌های گلخانه ای مشهد نیز تحت تاثیر قرار گرفته و متاثر از این ویروس، توان خود برای تداوم فعالیت و تولید را از دست داده است به نحوی که بسیاری از گلخانه داران ضمن تعدیل نیروی کارگری، با حداقل ظرفیت به کار ادامه می‌دهند.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود در شرایط سخت و حساس کنونی، با حمایت ویژه از گلخانه داران شهرستان از جمله پرداخت تسهیلات با بهره کم و همچنین تامین نهاده‌های یارانه دار، ضمن کمک به ادامه فعالیت این قشر، از بروز لطمه به روند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که با توجه به ویژگی‌های خاص از اهداف وزارت متبوع می‌باشد پیشگیری شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.