بانک مرکزی اعلام کرد:

کاهش ۹۰ درصدی افشای اطلاعات کارت‌های بانکی با عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا

بانک مرکزی اعلام کرد افشای اطلاعات حساس کارت بانکی در اسفند ۹۸ نسبت به پیش از عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا ۹۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی اعلام کرد، رصد و پایش مداوم رخداد‌های سایبری شبکه بانکی پیش و پس از عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا از اقدامات بانک مرکزی به‌منظور حصول اطمینان از اثربخشی آن بود.

بر این اساس، نتایج رصد رخداد‌های سایبری شبکه بانکی نشان می‌دهد «افشای اطلاعات حساس کارت بانکی» در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸، علی‌رغم برخی فراز و فرود‌ها روندی افزایشی داشته، اما از دی‌ماه و به‌ویژه در بهمن‌ماه و اسفندماه، این رخداد با روند نزولی شدیدی روبه‌رو شده است؛ به طوری که رخداد‌های رصد شده در این دسته، در اسفندماه ۱۳۹۸ قریب به ۹۰ درصد نسبت به میانگین رخداد‌های شناسایی‌شده در ماه‌های ابتدایی سال (پیش از عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا) کاهش داشته است.

همچنین رخداد‌های مرتبط با «فیشینگ درگاه‌های پرداخت» نیز به‌طور مشابه در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸ روندی افزایشی داشته‌اند، لیکن از ابتدای زمستان سال ۱۳۹۸ روند وقوع این دسته از رخداد‌ها کاملاً نزولی است، چنان‌که میزان این دسته از رخداد‌ها در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به رخداد‌های شناسایی‌شده در ابتدای سال (پیش از عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا) کاهش ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید


از سوی دیگر اطلاعاتی که بانک مرکزی در خصوص تعداد دستورات قضایی ابلاغ‌شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در حوزه جرائم سایبری در اختیار دارد، نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه تعداد این دستورات، هم‌زمان با عملیاتی سازی رمز دوم پویا است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بانک مرکزی ، فیشینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ف.ف.
۱۴:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام. اخه یه چندرحقوق کارمندی چیه که رمز پویا گداشتین.باید تو این وضعیت کرونا بریم عابر بانک وقسط بپردازیم.حداقل میزاشتن برا اونایی که عاقبت بخیرن ورو پول راه میرن.نه بدبخت بیچاره هایی مثل ما.اخخخی..خدایی هم هست.
آخرین اخبار