نگرانی هم‌حزبی‌های ترامپ از «مداخله چین» در انتخابات آمریکا

گروهی از سناتور‌های حزب جمهوری‌خواه آمریکا بررسی تلاش چین برای مداخله ادعایی در انتخابات ریاست‌جمهوری از طریق نرم‌افزار «تیک تاک» را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کرده و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

سناتور مارکو روبیو، تام کانن و تد کروز در نامه‌ای به تاریخ روز سه شنبه، ۲۸ ژوئیه، موضوع تلاش پکن برای مداخله و تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا را با دفتر مدیر اطلاعات ملی، سرپرست وزارت امنیت داخلی و دفتر تحقیقات پلیس فدرال در میان گذاشتند.

نگارندگان این نامه در چارچوب اتهام‌زنی‌های بی‌اساس خود به پکن، ابراز نگرانی کردند که چین با استفاده از کنترل خود بر نرم افزار تیک تاک بتواند به تحریف و دستکاری مناظرات سیاسی در جهت ایجاد شکاف عمومی و حصول نتایج مطلوب خود در انتخابات دست یابد. سناتور‌های آمریکا در این نامه خواهان ارزیابی دقیق احتمال توسل پکن به این نرم افزار برای گسترش دیدگاه‌های سیاسی خاص از سوی دولت شدند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرد واشنگتن به طور قطع به دنبال ممنوعیت استفاده اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی چین از جمله شبکه «تیک تاک» است. ارتش آمریکا نیز به دلیل نگرانی‌های امنیتی به سربازان خود دستور داده است که از نرم‌افزار ویدئویی چینی «تیک تاک» استفاده نکنند.

به نظر می‌رسد سیر نزولی محبوبیت ترامپ و کارنامه بحث برانگیز او در مدیریت بحران مهم کرونا و نیز اعتراضات ضد نژادپرستی، هم حزبی‌ها او را بر آن داشته تا از همین حالا دستمایه و توجیه‌های مناسب را برای شکست احتمالی او در انتخابات سوم نوامبر جور کنند.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار