پسکوف: مداخله‌ای در انتخابات انگلیس نداشتیم

سخنگوی کاخ کرملین بار دیگر مداخله روسیه در انتخابات سراسری سال گذشته انگلیس را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه امروز در حضور جمعی از خبرنگاران تاکید چند باره خود بر عدم مداخله روسیه در انتخابات سراسری انگلیس را اعلام و عدم تحمل کشورش از دخالت عامل خارجی در امورشان را بیان کرد.

او به خبرنگاران گفت: «روسیه هرگز در انتخابات انگلیس و هیچ کشور دیگری دخالت نکرده و نخواهد کرد. ما خود چنین رفتاری نداشته و اگر کشوری دیکر در امور داخلی ما مداخله کند آن را تاب نخواهیم آورد.»

پیش از این مقامات دولتی انگلیس مدعی بودند روسیه با سرقت اسنادی از روابط تجاری لندن- واشنگتن و انتشار آن سعی در فشار و مداخله در انتخابات سراسری انگلیس در سال گذشته داشته است.

ادعای آنان بر این اساس بود که از این اسناد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون (مخالفان) انگلیس، برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) این کشور استفاده کرده است.

پس از آن سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مطرح شده از سوی انگلیس در خصوص مداخله روسیه در انتخابات این کشور را به طور قاطع رد کرد. دیمیتری پسکوف همچنین اعلام کرد، روسیه به طور قطع ادعا‌های مربوط به تلاش‌های ادعایی برای دخالت در انتخابات هر کشور از جمله انگلیس را رد می‌کند و هشدار می‌دهد که این اتهامات پیامد‌های منفی در روابط دو جانبه بین مسکو و لندن به وجود خواهد آورد.

اما روز گذشته پارلمان انگلیس اخباری مبنی بر انتشار گزارشی از مداخله روسیه در «رفراندوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا» در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) و «انتخابات سراسری سال گذشته» این کشور اعلام کرد.

امروز و با عدم دستیابی به شواهدی از سوی انگلیس برای ارائه این گزارش، «نایجل فراژ» رهبر حزب برگزیت انگلیس در پیامی توئیتری تاکید کرد لازم است کشورش پیش از انتشار علنی عدم دستیابی به اسناد، از مسکو عذر خواهی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار