مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان:

حفاری ها در تپه اشرف ادامه داد

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: از سال ۸۰ تا کنون کاوش‌های باستان شناسان در دل تپه اشرف آغاز و بیش از ۶ اثر مهم تاریخی از دل این بنای باستانی کشف شده است.

علمدار علیان مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،   اظهارداشت: تپه اشرف استان اصفهان به عنوان یکی از هسته های مهم شکل گیری شهر اصفهان محسوب می شود ، متون تاریخی اذعان دارنند که محدوده این بنای باستانی به قبل از اسلام باز می گردد، تپه اشرف مجموعه ای با ارزش فرهنگی بالا است که نیاز به مطالعات تاریخی زیادی دارد.
 

بیشتر بخوانید



علیان گفت:از سال ۸۰ تا کنون کاوش‌های باستان شناسان استان با هدف کشف آثار موجود در دل تپه اشرف آغاز  و تا کنون بیش از ۶ اثر مهم تاریخی از دل این بنای باستانی کشف شده است.

او اضافه کرد: از نمونه های اثار کشف شده از دل تپه اشرف استان را می توان به چاه سنگی،خمره مربوط به دوره اشکانی،اسکلت بانوی اشکانی،بقایای معماری،ظروف سفالی و کوره سفالی اشاره کرد.

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: از انجایی که پیش بینی می شود هنوز اثار بسیاری در دل این تپه وجود داشته باشد به همین خاطر حفاری ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.