معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

برگزاری مراسم عرفه تنها در مناطق سفید مجاز است

صادقی فر گفت: برگزاری مراسم دعای عرفه در مناطق زرد و قرمز از نظر شیوع کرونا ممنوعیت داشته و تنها مناطق سفید مجاز به برگزاری این مراسم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اولویت برگزاری مراسم عرفه از طریق فضای مجازی است و تنها مناطق سفید می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.

او با تاکید بر اینکه باید از برگزاری مراسم عرفه در سایر مناطق ( زرد، نارنجی و قرمز) پرهیز شود، اظهار کرد: در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید در حد چند محل مشخص بدون تجمع و با فیلمبرداری و پخش مستقیم از رسانه ملی و استانی و بهره گیری مردم در منازل از رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) انجام شود.

صادقی فر مطرح کرد: در صورت برگزاری حضوری در مناطق سفید، در تعدادی از مراکز مشخص شده (مراکز شهرستان‌ها) و در فضای باز با رعایت فاصله ۱.۵ متر و استفاده از ماسک و جمعیت حداکثر ۵۰ نفر رعایت شود.

او بیان کرد: در صورت برگزاری در مناطق سفید در مکان‌های مسقف با ۲۵ درصد ظرفیت محل حداکثر ۵۰ نفر به ازای هر نفر چهار متر مربع دارای تهویه مناسب و استفاده از ماسک رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد:همچنین مراسم بدون توزیع نذری و پذیرایی بوده و در صورت توزیع مواد غذایی و توزیع آب باید به صورت بسته بندی یک نفره باشد.

او با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم در فضای باز بیش از ۲ ساعت و در فضای مسقف و سرپوشیده بیش از یک ساعت نباید باشد، افزود: گندزدایی قبل و بعد از مراسم محل (سطوح مشترک) ضروری بوده و وجود مواد ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری مراسم ضروری است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، افزود: کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمع ، توسط مسئولان برگزاری باید انجام شود و مراکز بهداشت با هماهنگی سازمان تبلیغات و مسئولان برگزاری هماهنگی لازم جهت نظارت و کنترل بهداشتی را برنامه ریزی کنند.

او مطرح کرد: همچنین مسئولان برگزار کننده، ماسک برای افرادی که فاقد ماسک بوده در نظر گرفته و هنگام ورود به محل جهت استفاده تحویل آن‌ها دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.