کمبود پارچه برای تولید ماسک در خراسان جنوبی

بسیاری از واحد‌های صنعتی و صنفی تولید ماسک در خراسان جنوبی، برای تامین مواد اولیه با کمبود پارچه مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آریانفر رئیس اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:هم اکنون ۷ واحد صنعتی برای تولید ماسک ارزان قیمت، به پارچه استاندارد نیاز دارند که در حال هماهنگی برای تامین این اقلام هستیم.

او افزود: در حوزه اصناف هم، بیشتر واحد‌های صنفی تولید کننده ماسک با کمبود پارچه مواجه اند که بسیج اصناف کشور، پیگیر تامین پارچه مورد نیاز این واحدهاست.

آریانفر ادامه داد: تاکنون در واحد‌های صنعتی تولید ماسک استان، ۵۰ هزار عدد ماسک ارزان تولید و با قیمت هزار و ۱۰۰ تومان در بازار توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه تامین ماسک ارزان قیمت، کمبودی در استان نیست اظهار کرد: واحد‌های صنعتی تولید ماسک استان ظرفیت تولید روزانه ۲۸۰ هزار عدد ماسک را دارند و هم اکنون در شرکت تعاونی اصناف استان، ماسک به اندازه کافی موجود است.

آریانفر با ابراز نگرانی از ادامه تعطیلی تالار‌ها و گیم نت‌ها در استان عنوان کرد: پیشنهاد ما بازگشایی این اماکن با ظرفیت پذیرش بسیار کم مردم است تا جلوی ضرر و زیان اقتصادی بیشتر به این واحد‌ها گرفته شود.

او همچنین با اشاره به در پیش بودن اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم از رسانه‌ها خواست در زمینه تولید محتوای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مردم را آگاه کنند تا به چه صورت در این مراسم شرکت کنند که با رعایت موارد بهداشتی، شاهد اوج گیری دوباره کرونا در استان نباشیم.

در این نشست همچنین مصوب شد با توجه به نیاز خونی بیماران نیازمند استان، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در زمینه فرهنگ سازی اهدای خون و ترغیب بهبود یافتگان کرونا به اهدای پلاسما، به تولید گزارش و محتوا اقدام کنند و نگرانی مردم در این زمینه که کرونا با اهدای خون منتقل نمی‌شود، رفع شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار