اهدا خون برای کمک به بیماران تالاسمی در جنوب کرمان

رییس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت: در رفسنجان سالانه ۲۶هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به بیماران نیازمند در استان و بیماران تالاسمی در جنوب کرمان اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی محمد حسینی ، رییس پایگاه انتقال خون رفسنجان در مورد میزان مراجعات مردمی به این پایگاه گفت: سالانه نزدیک به ۱۴هزار نفر مراجعه کننده داریم که از این تعداد ۱۱ هزار واحد خون کامل گرفته می‌شود و تولید فرآورده‌های ما از این تعداد واحد خون کامل ۲۶هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت است.

 محمد حسینی درباره مراکز درمانی زیر پوشش پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت: مراکز درمانی شهرستان‌های رفسنجان و انار و بخشی از پلاسمای شهر کرمان و بخشی از خون مورد نیاز بیماران تالاسمی در جنوب استان توسط این پایگاه تأمین می‌شود.

او از مردم درخواست کرد در این بحران کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند و از بیماران کرونایی خواست  ۲۸روز بعد از بهبودی از بیماری با اهدا پلاسما به درمان سایر بیماران کمک کنند.

به مناسبت چهل و ششمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران، جمعی از داوطلبان هلال احمر، ورزشکاران با حضور در پایگاه انتقال خون رفسنجان، بخشی از خون خود را اهدا کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار