حج، رزمایشی از قدرت در مقابل مستکبران

امام جمعه کرمان با اشاره به سخنان رهبری درباره حج گفت: حج نمایشی از رزمایش قدرت در مقابل مستکبران، جایگاه رفیع اسلام در دنیای امروز و از چشم افتادن کمونیسم و لیبرالیسم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و  گفت: در قرآن کریم آمده است که هر کس تقوای الهی را پیشه کند، خداوند در امور مختلف دستش را می گیرد و راهش را هموار و روشن می‌سازد.

او تصریح کرد: با تقوا پیشه کردن، مسیر آخرت روشن و پرنور می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به فرازی از دعای نماز عید قربان و فطر گفت: در این دعا می خوانیم  "خدایا من را در هر خیری که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)  آن در آن ورود کردند، وارد کن."  که منظور از خیری که به آن اشاره شده، ایمان، عمل صالح و  اخلاق نیکو است که از خداوند متعال در این فراز درخواست داریم.

او تصریح کرد: اخلاق نیکو، همان اخلاقی است که قرآن کریم به آن می‌نازد و خطاب به پیغیمبر(ص) می‌فرماید: ای پیغمبر(ص)! اخلاقت برجسته و نیکو است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: در فراز دیگری از این دعا از خداوند می‌خواهیم که "ما را از اخلاق ناشایست، اعمال ناشایست دور کن"، همان اعمالی که به ظاهر کوچک و ناچیز هستند؛ ولی باعث فاصله گرفتن از مسجد و دیانت و ایجاد تنفر در ما می‌شوند.

او با بیان اینکه آدمی باید بسیار مراقب رفتار، گفتار و اعمالش باشد، افزود: با مراقبت هر چه تمام‌تر می‌توانیم از عقیده ناشایست دور شویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌های دوم نماز عید قربان گفت: حجاج ۹۹ از حج تمتع امسال محروم ماندند و فقط مسلمانان عربستان به صورت محدود در این حج شرکت کردند. 

 او با اشاره به اینکه امروز منتظر پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) هستیم که به صورت زنده گوش دهیم، افزود: در پیام‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) حج، فریضه‌ای است که بی مانند بوده و دیگر چنین عبادتی همانند آن وجود ندارد که هم فردی، اجتماعی و فرهنگی باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادای سلیمانی به نکته‌ی دیگری از فرمایشات رهبری (مدظله العالی ) اشاره کرد و افزود: در حج، بدخواهی، درگیری، دروغ، و بدی‌ها جای ندارند.

او تصریح کرد: از این دو فرمایش رهبری(مدظله العالی ) متوجه شدیم که حج، رزمایش قدرت در مقابل مستکبران است و دیگری جایگاه رفیع و شایسته اسلام در دنیای امروز و از چشم افتادن کمونیسم و لیبرالیسم است.

 نماز عید قربان امروز برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلای امام علی( ع) شهر کرمان برگزار شد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.