ماهشهر، وضعیت قرمزشیوع بیماری کرونا را پشت سرگذاشت

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر از خروج این شهرستان از وضعیت قرمز بیماری کرونا ویروس خبر داد.

محمد شنبدی دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بعد از ۲ ماه پیک بیماری و اشغال حداکثری تخت‌های بیمارستانی از مبتلایان به کرونا ویروس، ماهشهر از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت هشدار قرارگرفت.

او بیان داشت: اقشارمختلف مردم  بارعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، خارج نشدن از منزل، همکاران حوزه سلامت (بیمارستان حاجیه معرفی بیمارستان صنایع پتروشیمی، بیمارستان امام موسی کاظم (ع)، بیمارستان راه زینب بندر امام، مرکزبهداشت؛ ازخودگذشتگی مسئولان بیمارستانها، پزشکان و پرستاران در این زمینه تلاش زیادی کردند.

شنبدی افزود: برخی از شهروندان، همچنین همکار شهیدمان رضا واشنگ را از دست داده و سوگوار این عزیزان هستیم و  ضمن سپاس از این همراهی و همنوایی باشکوه، از مردم شهرستان خاضعانه تقاضا داریم با رعایت نکات بهداشتی در قطع زنجیره انتقال بیماری، همچنان نقش برجسته خود را ایفاءنمایند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: مدیران صنایع، مسئولان ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی، این حمایتگران توانمند عرصه سلامت در جهت پشتیبانی، تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها، تأمین منابع انسانی (پزشک، پرستار) تلاش مضاعفی را انجام دهند چرا که در کارزار مبارزه با ویروس در پیک بعدی بایستی با امکانات بیشتر و ارتقاء تخت‌های بخش ICU مجهزتر و با آمادگی بیشتری عمل نماییم.

این مقام مسئول ادامه داد: بنا به شواهدی که از سایر مناطق کشور دریافت شده است شماری ازاستان‌های کشور در وضعیت قرمز هستند و اگر این همراهی مردمی و هماهنگی مدیریتی تداوم نیابد، قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز حتمی است و بحران مجدد، مبتلایان بدحال‌تر و به سوگ نشستن اکثر خانواده‌ها را شاهد خواهیم بود.

او گفت: با هدف حمایت از سلامت شهروندان و پشتیبانی و تقدیر از همکاران فداکار کادر درمان که از جان مایه گذاشتند، حال چندصباحی در کنار خانواده در آرامش باشند تا در صورت پیک بعدی بیماری، در شرایط بهتری برای خدمت رسانی به بیماران از آمادگی لازم برخوردار باشند.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.