استقرار ۶۹ تیم دامپزشکی خراسان جنوبی در کشتارگاه‌ها

۶۹ گروه نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی امروز با استقرار در کشتار گاه‌ها و دیگر نقاط شهری بر نحوه ذبح دام قربانی نظارت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ تیم نظارتی ثابت، ۳۹ تیم سیار نظارت و ۶۹ تیم دامپزشکی خراسان جنوبی بر نحوه ذبح دام برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه این تیم‌ها متشکل از ۲۹ دامپزشک و ۷۰ بازرس گوشت هستند، افزود: ۱۳ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت دارند.

اصغر زاده خواستار رعایت مسائل بهداشتی در ذبح دام‌ها شد و بیان کرد: مردم  از ذبح دام در کنار خیابان و معابر پرهیز کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود، تأکید کرد: مردم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار یا هشت درجه سانتی گراد یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در عید قربان امسال با توجه به شیوع کرونا، کشتار دام صرفا در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: یک نیرو نیز از دانشگاه علوم پزشکی برای رصد پروتکل‌های بهداشتی حضور دارد.

اصغر زاده استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میدان‌های دام و کشتارگاه‌ها را الزامی دانست

وی با بیان اینکه فروش دام در خیابان‌ها تخلف است، گفت: شهروندان در صورت تخلف مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۲ و یا خط ثابت ۰۵۶۳۲۲۳۳۸۲۲ گزارش دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست تا از کشتار دام در منزل خودداری کنند و در صورت وجود کنه و ترشحات بینی و چشم در دام اقدام به کشتار دام نکنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار