نیرو‌های فدرال تا بازگشت آرامش به پورتلند این شهر را ترک نمی‌کنند

وزارت امنیت داخلی آمریکا درحالی که فرماندار ایالت اورگن از ترک کردن نیروهای فدرال از پورتلند خبر داده بود، این ادعا را رد کرد و گفت آن‌ها در این شهر باقی خواهند ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور امنیت داخلی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نظامیان و نیرو‌های امنیتی فدرال، تا بازگشت کامل امنیت به پورتلند در این شهر باقی خواهند ماند.

در حالی که اعتراضات سراسری در آمریکا همچنان ادامه دارد و اوضاع شهر پورتلند هم بی‌ثبات است، درگیری‌ها بین فرماندار ایالت اورگن و نیرو‌های فدرال آمریکا بر سر ماندن و یا ترک کردن این شهر، به قوت خود باقی است.

در پی قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، اعتراضاتی در سراسر این کشور آغاز شد. اعتراضات علیه نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا همچنان ادامه دارد.

چاد ولف، از اعضای ارشد وزارت امور داخلی آمریکا روز جمعه تاکید کرد تا وقتی که کاخ سفید از آمادگی فرمانداری ایالت اورگن در خصوص برخورد با اعتراضات اطمینان حاصل نکند، حضور نیرو‌های این شهر همچنان ادامه خواهد یافت.

مقامات رسمی آمریکا همچنین در خصوص ادامه تنش‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله پورتلند، تاکید کردند دونالد‌ ترامپ گزینه اعزام نیرو‌های گارد ملی را برای کنترل خشونت‌ها از دستور کار خارج نکرده و این گزینه همچنان در حال بررسی است.

دونالد ترامپ پیش از این مدعی شده بود که در ایالت‌هایی که جمهوی‌خواهان بر سر کار هستند، امنیت ایجاد شده است. اما دموکرات‌ها در ایالت‌های خود نتوانسته‌اند آرامش را بازگردانند. وی برای دموکرات‌ها خط‌ونشان کشید که اگر نتوانند امور ایالت‌های خود را در دست بگیرند، نیرو‌های فدرال و گارد ملی را به این مناطق اعزام خواهد کرد.

پیش از این گزارشگر ویژه سازمان ملل از بروز رفتار خشونت‌آمیز و استفاده از گاز اشک آور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز در آمریکا اعتراض و تاکید کرده بود که برخی از نیرو‌های فدرال ضمن مخفی کردن شماره‌های شناسایی خود، اقدام به دستگیری و ضرب‌وشتم غیرقانونی معترضان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار