در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

افتتاح ایستگاه برج میلاد در ماه آینده/ کدام ایستگاه‌ها تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند؟

با توجه به انتشار بخشی از اوراق شرکت مترو تهران، بسیاری از ایستگاه‌های مترو پایتخت تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مترو از جمله وسایل حمل و نقل عمومی است که روزانه بالغ بر ۲ میلیون مسافر از آن برای جابجایی و عبور و مرور خود استفاده می‌کنند که البته این روز‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در جامعه، میزان استفاده از این ناوگان بسیار کمتر شده است.

در حال حاضر شبکه مترو به ویژه دو خط جدید ۶ و ۷ مترو تهران در حال توسعه هستند و بسیاری از ایستگاه‌های این ۲ خط هنوز به بهره برداری نرسیده است.

یکی از علت‌های دیر افتتاح شدن ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ مترو تهران، بودجه و اوراقی بود که برای شرکت مترو منتشر نمی‌شد.

حدود ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو در بانک آینده از مدت‌ها پیش بلوکه شده بود که در تیرماه امسال پیروز حناچی شهردار تهران در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: بحمدالله با پیگیری مجدانه‌ همکاران، ۵۰ درصد مبلغ ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نزد بانک آینده، امروز به متروی تهران تزریق شد. امیدوارم با این اتفاق شاهد تسریع در بهره‌برداری از ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ مترو باشیم.

با پرداخت این مبلغ مسئولان مترو می‌توانند تا مقدار زیادی در توسعه دو خط ۶ و ۷ مترو تهران پیش بروند و در راستای هدف اصلی خود گام‌های بیشتری بردارند.

افتتاح ایستگاه برج میلاد درماه آینده/ تا پایان سال کدام ایستگاه‌ها به بهره برداری می‌رسند؟

مسیر خط ۶ مترو تهران از بزرگراه دولت آباد در جنوب شرق تهران تا شهرک کن در شمال غرب تهران به طول حدود ۳۱ کیلومتر است که ۲۷ ایستگاه زیر زمینی، ۲ مجموعه پایانه و پارکینگ، ۳ پست برق فشار قوی از مشخصات این خط هستند.

در حال حاضر ۴ ایستگاه دولت آباد در شهرک دولت آباد، بعثت در بزرگراه بعثت_انتهای خیابان ۱۷ شهریور، ایستگاه میدان شهدا در خیابان پیروزی- میدان شهدا و میدان امام حسین (ع) در این خط به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند که سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و ۲ ایستگاه میدان شهدا و میدان امام حسین (ع) نیز از جمله ایستگاه‌های تقاطعی این خط هستند که خط ۶ را به دو خط ۲ و ۴ وصل می‌کنند.

بسیاری از ایستگاه‌های این خط مانند: کارگر، مرزداران، شهید اشرفی اصفهانی، شهید ستاری، شهر زیبا، شهران و ... بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته‌اند و طبق گفته علی امام مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) بهره برداری از ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری در خط ۶ مترو در دستور کار قرار دارد.

افتتاح ایستگاه برج میلاد درماه آینده/ تا پایان سال کدام ایستگاه‌ها به بهره برداری می‌رسند؟

مسیر خط ۷ مترو تهران نیز از حدفاصل ورزشگاه تختی واقع در خیابان هجرت تا میدان بوستان سعادت آباد در شمال غرب تهران به طول حدود ۲۷ کیلومتر است و در حال حاضر بسیاری از ایستگاه‌های این خط به بهره برداری رسیده و شهروندان زیادی برای عبور و مرور از آن استفاده می‌کنند، به طوری که شرق تهران را به شمال غرب تهران وصل می‌کند.

در نقشه خط ۷ مترو تهران نیز ۲۲ ایستگاه زیرزمینی، ۲ مجموعه پایانه و تعمیرگاه و ۳ پست برق فشار قوی طراحی شده است که البته در حال حاضر ۱۲ ایستگاه این خط فعال هستند.


بیشتر بخوانید


ماه گذشته علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بهره برداری از پست برق شرقی خط ۷ مترو تهران اظهار کرد: پست برق شرقی خط ۷ مترو تهران در مرداد ماه به بهره برداری می‌رسد.

در حال حاضر ایستگاه بسیج واقع در تقاطع اتوبان بسیج و شهید محلاتی شروع مسیر خط ۷ است و ایستگاه‌های میدان محمدیه در میدان محمدیه، مهدیه در خیابان مولوی-تقاطع خیابان ولیعصر(عج)، هلال احمر در خیابان هلال احمر، بریانک در بزرگراه شهید نواب صفوی تقاطع خیابان قزوین، کمیل در بزرگراه شهید نواب صفوی تقاطع خیابان کمیل، شهید نواب صفوی در بزرگراه شهید نواب صفوی تقاطع خیابان آذربایجان، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت در شهرک قدس (غرب)-میدان صنعت در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

در همین راستا علی امام مدیر مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درباره زمان بهره برداری از ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو تهران اظهار کرد: ایستگاه برج میلاد در شهریور ماه به بهرداری می‌رسد و امیدواریم ورودى مستقل ایستگاه شهید نواب صفوى خط ۷ نیز در شهریورماه وارد مدار شود.

البته ایستگاه بسیج و ... در سال‌های گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته بود که به علت برخی مشکلات و نداشتن سیستم‌های لازم نظیر سیگنالینگ، توسط مسئولان جدید بسته شد و پس از گذشت مدت‌ها و رفع نقص‌های موجود وارد مدار بهره برداری شد.

به گفته امام، در صورت تأمین مالی امسال ۷ کیلومتر تونل شامل ۱۲ ایستگاه مترو به بهره‌بردارى می‌رسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
دو راه آهن شرق به غرب تهران نیاز هست
یک خط از آزادی بگذره
یک خط از برج میلاد !
یه راه دیگه از شما به جنوب نیاز هست
یه راه اهن رینگ ‌تهران
تهران بالای بیست راه آهن نیاز داره
برلین با چهار میلیون جمعیت دو برابر مترو داره
و اندازه تهران تراموا داره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
باسلام خدمت مدیرعامل متروی تهران چرا ایستگاه های مترو مخصوصا ایستگاه هلال احمر تحویه ندارد باتشکر
آخرین اخبار