مدیر حوزه‌های علمیه:

نباید کارویژه‌های روحانیت را محدود ببینیم

آیت الله اعرافی گفت: نزدیک به ۱۰هزار طلبه در صحنه‌های مختلف حضور یافتند که سرمایه اجتماعی برای روحانیت به شمار می‌روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه روز جمعه در چهاردهمین نشست اداری هیئت رئیسه جامعه المصطفی با نمایندگان خارج از کشور اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بهتر از ذخایر جامعه المصطفی ضروری است از این رو تولید علوم اسلامی به زبان‌های دیگر یا ترجمه و اقتباس، نیازمند کوشش بسیار است.

او ضمن تأکید بر بهبود روزافزون تعامل نهاد‌های حوزی با یکدیگر گفت : جامعه المصطفی می‌تواند ظرفیت حوزه علمیه را در خارج از کشور منعکس نماید.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به  آمادگی حوزه علمیه و جامعه المصطفی برای همکاری های مشترک افزود : برخی از اقدام‌هایی که در دوره پساکرونا بیشتر باید به آن اهتمام ورزید، عبارت است از بومی‌گرایی، توجه به ظرایف مناطق و مجازی‌سازی فعالیت‌ها است.

اعرافی به انباشت تجربه و دانش فنی در جامعه المصطفی (ص) اشاره کرد و گفت: باید بر قدردانی از آن، حفظ، حراست، تکامل و جهت‌دهی درست به آن اهتمام داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تغییرات جدی در آینده فکری، معیشت و اقتصاد جهان تحت تأثیر کرونا، گفت: ضرورت دارد در حوزه معرفت، سیاست و کارکرد‌های اصلی نظام دینی و حوزوی، طرح‌های جامعی تدوین کنیم و جامعه المصطفی (ص) به‌طور ویژه در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده دارد.

او با تأکید بر ارتقای رویکرد اجتماعی و حضور در کنار مردم، افزود: در حوادثی مانند سیل، زلزله و کرونا، نزدیک به ۱۰هزار طلبه جهادی در صحنه‌های مختلف حضور یافتند که سرمایه اجتماعی برای روحانیت به شمار می‌رود و بسیار ارزشمند است.

اعرافی بابیان این که این تجربه‌ها باید در کشور‌های دیگر شکل بگیرد، بیان کرد: بدین ترتیب نباید کارویژه‌های روحانیت را محدود ببینیم و آنان را منحصر در زمینه‌های علمی، پاسخ به شبهات دینی و مواردی از این دست قلمداد کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار