رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

ارتقای کیفیت محصولات در اولویت نخست جهاد کشاورزی قم است

پور میدانی گفت: جهاد کشاورزی قم در تلاش است تا محصولی با کیفیت در مزارع قم تولید و در بازار مصرف عرضه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  عباس پورمیدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سازمان جهاد کشاورزی قم در تلاش است تا با همکاری کشاورزی استان، محصولی سالم و باکیفیت در مزارع و باغ‌های قم تولید و در بازار مصرف عرضه شود.

او ادامه داد: با ارائه نشان غذای سالم به محصولات کشاورزی قم، روند توسعه کمی و کیفی این محصولات سرعت گرفته و مشتریان بیشتری در بازار استان و خارج از آن پیدا می‌کنند.

پورمیدانی افزود: به همین منظور کمیته تخصصی غذای سالم در سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل‌شده است و به دنبال آن هستیم تا محصولات کشاورزی استان به‌مرور نشان غذای سالم را دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کار نظارت بر روند تولید در باغ‌ها و مزارع استان به‌صورت مستمر دنبال می‌شود و مشورت‌های لازم برای بهبود سطح کیفیت محصولات تولیدی توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

پورمیدانی بیان کرد: یکی از مهمترین مولفه‌ها در زمینه ارتقا سلامت محصولات کشاورزی، میزان استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی است که در این رابطه نیز با اجرای نظارت‌های دقیق به دنبال استفاده بهینه از این نهاده هستیم.

او ادامه داد: با نهادینه شدن رویکرد ارتقای سلامت محصولات در بخش کشاورزی استان، شاهد اصلاح هرچه بیشتر فرآیند‌های تولید این محصولات در قم نیز خواهیم بود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار