آمریکا و اسرائیل توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند

تل‌آویو و واشنگتن، در حاشیه نشست سالانه «گروه مشورتی سیاست دفاعی آمریکا و اسرائیل» توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ارتباط با ارتقای سامانه دفاع هوایی با آمریکا توافقنامه همکاری امضا کرد.

این توافقنامه همکاری در حاشیه نشست سالانه «گروه مشورتی سیاست دفاعی آمریکا و اسرائیل» به امضا رسید و در آن قابلیت ادغام سامانه موشکی تاد آمریکا و گنبد آهنین اسرائیل در شرایط اضطراری مورد بررسی قرار گرفت.

سامانه دفاع هوایی آمریکایی (THAAD) و گنبد آهنین اسرائیل هر دو سیستم موشکی ضد بالستیک هستند که برای رهگیری و شلیک اهداف هوایی کوتاه، متوسط و دوربرد طراحی شده اند.

روز پنجشنبه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی میزبان نشست سالانه گروه مشورتی سیاست دفاعی آمریکا و اسرائیل بود. در این نشست، چالش‌های امنیتی راهبردی و منطقه‌ای به دنبال وخامت اوضاع میان جنبش حزب الله و اسرائیل مورد بحث قرار گرفت.

آمریکا پشتیبانی گسترده‌ای را در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و نظامی در اختیار اسرائیل قرار داده است. تل آویو و واشنگتن همچنین تمرین‌های مشترک نظامی، توسعه تسلیحات و برخی مبادلات علمی و فرهنگی دیگر را هماهنگ می‌کنند.

گسترش حاکمیت بر کرانه باختری و دره اردن با حمایت آمریکا از جمله مهم‌ترین موارد اعلام شده در کارزار انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کمال
۲۲:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
این هم نتیجه توافقنامه همکاری نظامی ایران و سوریه
آخرین اخبار