مناسب ترین کفپوش ها و درزگیر های بتن کدامند؟

از انواع کفسازی ها می توان به کف سازی بتن و همچنین اجرای کفپوش اپوکسی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کف سازی بخش مهم و مشخص کننده در داخل و خارج ساختمان است و به انجام هر نوع عملیات ساختمانی که بر روی سطوح طبیعی زمین و همچنین سقف طبقات صورت می گیرد تا موجب عملکرد کاربردی تر فضا شود گفته می شود. از انواع کفسازی ها می توان به کف سازی بتن و همچنین اجرای کفپوش اپوکسی اشاره کرد. اما کدامیک از کفپوش ها چه خصوصیاتی دارند؟ مناسب ترین کفپوش ها برای خانه یا کفسازی دیگر فضا ها کدام است؟ برای رسیدن به این دسته سوالات با ما همراه باشید.

کفپوش اپوکسی Epoxy Flooring

کفپوش اپوکسی فرصتی مناسب برای تمام کارفرمایان برای سطوح مختلف با کاربری های متفاوت بوجود آورده. از دلایل انتخاب کفپوش اپوکسی می توان به مواردی چون، مقاومت، لوکس بودن و زیبا بودن، بادوام بودن و همچنین طول عمر بالای آن اشاره کرد. کفپوش های اپوکسی مانند کفپوش اپوکسی پارکینگ متشکل از چند لایه مختلف اپوکسی است که بر روی کف به عمق حداقل دو میلی متر اعمال می شود. برای استفاده از کفپوش اپوکسی به سطحی صاف و صیقلی با حداقل خلل و فرج و تمیزی نیز دارید تا بتوانید به درستی بر روی سطح اجرا کنید که این امر بر قیمت کفپوش اپوکسی تاثیر گذار خواهد بود.

مناسب ترین کفپوش ها و درزگیر های بتن کدامند؟

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی Epoxy Flooring

کف پوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان دارای مزایای بسیار فوق العاده و زیبایی است که برای اجرای کف پوش پلی یورتان دیگر نیازی به نصب کاشی، سرامیک و انواع دیگر کفپوش ها نمی باشد . ساخت کفپوش پلی یورتان به صورت پخت می باشد در این نوع ساخت مراحل کار به این گونه است که از سطح شروع می شود و تا زمان راه اندازی و نصب پوشش پلی یورتان باید کنترل شود که ساخت آن از کنترل خارج نشود، ولی در صورت نداشتن کنترل ممکن است یک دست ساخته و پخته نشوند.

پوشش ماستیک

ماستیک محصولی است که از آن برای آب بندی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم و مثبت ماستیک‌ها این است که پس از کیورینگ نیز حالت انعطاف پذیر خود را حفظ می‌کند. هم چنین ماستیک بر روی سطوحی از جنس دیگر نیز قابل استفاده است. بر روی سطوحی از چوب، آلومینیوم، شیشه و سنگ مرمر نیز می‌توان از ماستیک استفاده کرد. برخی پیمانکاران از ماستیک به عنوان نوعی اتصال دهنده استفاده می‌کنند.

  • برای اتصال پنجره‌ها به سازه‌ی اصلی ساختمان
  • پر کردن ترک‌های موجود در حمام و دستشویی به وسیله‌ی ماستیک
  • برای درزگیری و آب بندی بتن در کف ‌پوش‌ها و کف بام

از انواع ماستیک ها می توان به ماستیک پایه قیری، ماستیک درزبندی بتن، ماستیک گرم، ماستیک پلی یورتان اشاره کرد.

درزبندهای متفاوتی در بازار موجود است که از میان آنها می توان به درزگیرهای سیلیکونی، پلی سولفیدی، آکریلیک، ضد آب، ضد حریق و اپوکسی به عنوان پرکاربردترین درزبندها اشاره کرد.

ماستیک نوعی درزبند است که به هر ماده ای می چسبد و پس از خشک شدن حالت الاستیکی دارد، به همین دلیل در زمان چسباندن سطوح مورد نظر انعطاف خود را حفظ می کند . ماستیک پلی پورتان به شیشه، آلومینیوم، بتن، مرمر، استیل، تخته کانال و چوب به خوبی می چسبد . ماستیک مقاومت گرمایی بالایی دارد و از کاربردهای  این چسب در صنعت در تعمیر کانال گرمایشی و تهویه هوا می توان اشاره کرد . 

ماستیک پلی یورتان

در کفپوش ها، کف بام ها و پوشش دیوارها نیز ماستیک پلی یورتان یا از انواع دیگر ماستیک مانند ماستیک پلی یورتان دو جزئی برای درزگیری و آب بندی استفاده می شود. ماستیک ها معمولا عمر نسبتاً کوتاهی دارند و پس از مدت معینی (مثلا ۵ سال) باید جایگزین شوند تا کارایی مطلوب آن ها حفظ شود. پیش از قرار دادن ماستیک پلی یورتان در سطح مورد نظر، باید اطمینان حاصل کنیم که آن سطح کاملا خشک و عاری از هر گونه رطوبتی است، هم چنین سطح مورد نظر باید کاملاً تمیز باشد.

خصوصیات و مزایای ماستیک پلی یورتان

  • کیفیت بالای این ماده
  • داشتن سطحی نرم و صاف
  • در سطوحی که از در آن ها از ماستیک پلی یورتان استفاده شده است، دیگر نیازی به بتونه کاری و صافکاری از این دست نخواهد بود.
  • استفاده از ماستیک های پلی یورتان در فضاهای خارجی نظیر پشت بام یا حیاط
  • مقاوم در برابر باد و باران و برف
  • استفاده در قسمت های خاصی از ساختمان که دماهای بسیار پایین یا دماهای بسیار بالایی (کانال های کولر یا کانال های هیتر)
  • دارای انعطاف پذیری خاص
  • سریع خشک
  • مقاومت بالا در برابر اشعه UV
  • دوام عالی
  • چسبندگی عالی به بتن، شیشه، سرامیک، سطوح رنگ آمیزی شده و ...
  • مقاومت بالا در برابر تنش های برشی

دلایل استفاده از ماستیک پلی یورتان

  • پر نمودن درزهای انبساط
  • سیل نمودن ترک های تصادفی و ترمیم درزهای کنترل.
  • ترمیم بتن تخریب شده.
  • پر نمودن درز اطراف شیشه و در و ... در وسایل نقلیه
    مناسب ترین کفپوش ها و درزگیر های بتن کدامند؟

ویژگی ها و خصوصیات ماستیک پلی یورتان چیست

اعمال پوشش ماستیک پلی یورتان

  1. اعمال در سطوح داخل ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان:

سر کارتریج را در داخل درز قرار دهید. درز را در یک جهت و به صورت پیوسته پر کنید. طوری که میزان 2 میلیمتر از لبه درز به سمت خارج پر شود. خشک شدن سطحی به مدت 30 دقیقه صورت می پذیرد. پس از این مدت زمان مقدار اضافی بوسیله اسکراچر مخصوص بریده و جدا کنید.

  1. اعمال در سطوح خارجی ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان :

سر پمپ کارتریج را در داخل درز قرار دهید. درز را در یک جهت و به صورت پیوسته پر کنید. در اعمال خارجی لبه درز به میزان 2 میلیمتر از لبه درز خالی باشد.

  1. موارد ایمنی برای پوشش ماستیک پلی یورتان :

این محصول حاوی عواملی است که در تماس با پوست و استنشاق بخارات ممکن است باعث آلرژی شود. پرسنل کاربر باید لباس و ماسک مخصوص و دستکش ضد مواد شیمیایی پوشیده و از کرم محافظتی روی پوست صورت و دست و سایر سطوح بدون پوشش استفاده گردد.

  1. توصیه های لازم برای استفاده از پوشش ماستیک پلی یورتان :

پیش از اعمال از بازکردن ظرف و تماس آن با رطوبت خودداری نماید و اطمینان از پر بودن کامل ظرف پس از مصرف الزامیست.

  1. نگهداری از پوشش ماستیک پلی یورتان :

نگهداری محصول تا 18 ماه در ظروف دربسته، به دور از گرمای شدید، یخ زدگی و رطوبت امکان پذیر است. دمای مطلوب انبار دارای 10 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.

حال که با خصوصیات بهترین کفپوش ها و درزگیرها آشنا شدیم زمان آن رسیده بهترین مرکز ارائه دهنده این محصولات را هم بشناسیم. کلینیک بتن ایران بهترین انتخاب شما در این راستا می باشد. جهت ارتباط بیشتر با مجموعه کلینیک بتن ایران می توانید از طریق وب سایت رسمی کلینیک بتن ایران به نشانی  ((کلینیک بتن ایران) www.clinicbeton.ir)یا با شماره 02145872 در تماس باشید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت و مطالب و مقالات آن متعلق به کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور اثر مهرازان پایدار) بوده و هرگونه استفاده اقتصادی به هر عنوان ممنوع و استفاده از متن یا مضمون آن تنها با ذکر منبع و درج وب سایت مجاز می باشد.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار